دبیر ستاد مردمی

برنامه های ویژه ولادت امام جواد علیه السلام

مشهد-آسنا- دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سالروز ولادت امام جواد(ع) از گلباران حرم مطهر در شب میلاد خبر داد.

به گزارش آسنا، «مهدی رجب‌پور» در نشست خبری اعلام برنامه‌های میلاد امام جوادالائمه(ع) با اشاره به شعار محوری «امام جواد(ع)؛ امام جوان؛ امام جهاد تبیین» که برای برنامه‌های میلاد در سال جاری انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: برای بزرگداشت این روز ۹ برنامه عمده در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آن، گلباران حرم مطهر در شب میلاد امام جواد(ع) است.

وی افزود: این برنامه ساعت ۱۸ فردا (یکشنبه اول بهمن) از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

رجب‌پور در ادامه گفت: همچنین در طرح «یا جوادابن‌الرضا(ع)» شاهد برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نورافشانی و ماشین‌نویسی در ایستگاه‌های منتخب مردمی خواهیم بود.

وی افزود: در طرح «پسران آسمانی» که در ۹ بیمارستان منتخب مشهد و بیمارستان‌های منتخب سراسر کشور اجرا می‌شود نیز برای تولد فرزندانی که به نام‌های جواد، محمدجواد و القاب امام جواد(ع) نام‌گذاری شود، با هماهنگی صورت گرفته ۹ درصد تخفیف بیمارستان و ۹ درصد تخفیف کانون جوادالائمه در هزینه زایمان، به اضافه بسته هدایای آستان قدس رضوی درنظر گرفته شده است.

رجب‌پور همچنین از اجرای طرح «امامت و مهدویت» و برگزاری نشست‌های تخصصی علمی و ادبی درراستای تبیین شخصیت امام جواد(ع) از ۱۰ رجب تا نیمه شعبان خبر داد و گفت: در طرح «مولود بابرکت» نیز که هم‌زمان با روز میلاد امام جواد(ع) در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، هنرمندان، شاعران و خطاطان برای این موضوع آثار هنری خود را ارائه خواهند کرد.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سالروز میلاد امام جواد(ع) در ادامه گفت: همچنین طرح «انقلاب نور» با مشارکت ادارات کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که در راستای آن، مسابقه آذین‌بندی منازل، مدارس، مساجد، ادارات و نهادها و … به مناسبت ۱۰ و ۱۳ رجب، اعیاد شعبانیه و دهه فجر انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد.

وی همچنین به اجرای طرح «خادم الجواد» در این ایام اشاره کرد و گفت: در این طرح از ۹ خادم الجواد که در طول سال کار شاخصی کرده‌اند، تقدیر به عمل می‌آید و اختتامیه آن روز اول اسفند در سالن روزنامه قدس برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: همچنین در اجرای طرح «سلام بر امام» که آغازی برای اجرای چهارشنبه‌های امام رضایی بوده است نیز تولید محتوا در فضای مجازی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه از اجرای طرح «نذر نهم» به مناسبت این ایام خبر داد و گفت: بنا بر آن داریم با این طرح در خانه هر ایرانی ۹ پرس غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع شود.