فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نزاجا

جهاد تبیین، رسالت امروز همه ماست

مشهد-آسنا- امیر سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی، فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نزاجا گفت: جهاد تبیین، رسالت امروز همه ماست و باید در این زمینه تلاش کنیم تا حقایق انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده منتقل شود.

به گزارش آسنا، امیر سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی، فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نزاجا در همایش جهاد تبیین که با حضور خانواده‌های کارکنان این منطقه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک میلاد امام زمان (عج) اظهار داشت: جهاد تبیین، رسالت امروز همه ماست و باید در این زمینه تلاش کنیم تا حقایق انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ابزارهای مختلف، به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق و خدشه‌دار کردن چهره انقلاب هستند.

امیر مکفی با بیان اینکه جهاد تبیین، یک فریضه واجب و همگانی است، خاطرنشان کرد: همه ما باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و با روشنگری و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نزاجا در ادامه به نقش خانواده‌ها در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها به عنوان اولین و مهم‌ترین مربیان فرزندان، نقش کلیدی در تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از ابزارهای مختلف، جهاد تبیین را به یک گفتمان عمومی تبدیل کنیم، افزود: رسانه‌ها، هنرمندان، نخبگان و اقشار مختلف جامعه باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

امیر مکفی در پایان از تلاش‌های عقیدتی سیاسی، حفاظت اطلاعات، بازرسی، جانشین، معاونان، فرماندهان، مدیران و همکارانی که در برگزاری این همایش نقش داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

در این همایش که به مناسبت نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) برگزار شد، از خانواده‌های شهدا، جانبازان، فرماندهان یگان‌های مستقر در مشهد، مسئولین و معاونین قرارگاه منطقه یک و کارکنان بازنشسته سال ۱۴۰۱ پشتیبانی شمال شرق تجلیل شد.

 

photo10198891069 جهاد تبیین، رسالت امروز همه ماست

خانواده های کارکنان ارتش، پشتوانه موفقیت های ارتش هستند

امیر سرتیپ دوم ستاد نوری، جانشین قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا در همایش لبیک ۳۱ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در یک منطقه بی ثبات، جزیره ثبات است. در حالی که در کشورهای اطراف ما اکثراً جنگ و خونریزی وجود دارد، ایران در طول تاریخ همواره جزیره ثبات بوده است.

وی با اشاره به آمار جنگ ها در طول تاریخ گفت: اگر تاریخ را در ۵ هزار سال بررسی کنیم، حدود ۱۴ هزار جنگ رخ داده است. اما در قرن بیستم بیش از ۳۶۰ جنگ رخ داده است، یعنی آمار جنگ ها خیلی بیشتر شده است.

امیر نوری در ادامه به نقش ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در منطقه اشاره کرد و گفت: این سه نیروی مقتدر در منطقه مطرح هستند و نقش تعیین کننده ای دارند. آنچه که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان راهبرد تعیین می کند، باید توسط این نیروها به وقوع بپیوندد.

جانشین قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا با اشاره به آمادگی بالای این قرارگاه گفت: قرارگاه شمال شرق از قرارگاه های بسیار عالی و آماده به رزم نیروی زمینی ارتش است. این قرارگاه با بیش از ۷۰۰ کیلومتر مرز را در اختیار دارد و امنیت این مرزها را برقرار می کند.

وی در ادامه به پشتیبانی قوی از قرارگاه شمال شرق اشاره کرد و گفت: این قرارگاه با بیش از ۱۷ یگان نیاز به یک پشتیبانی قوی دارد که خوشبختانه با وجود کارکنان زحمتکش و متعهد پشتیبانی منطقه شمال شرق، این امر به نحو احسن انجام می شود.

امیر نوری همچنین به طرح های لبیک اشاره کرد و گفت: اولین طرح لبیک توسط امیر فرماندهی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری ارائه شد و در طول سه سال متداوم، اصول فرماندهی، ولایت مداری، عدالت محوری و شایسته سالاری در ۳۱ طرح لبیک به عنوان فروع فرماندهی مد نظر قرار گرفته است.

وی در پایان با تأکید بر آمادگی بالای نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی در اوج آمادگی خود قرار دارد و از یگان های بسیار آماده ای است. به عنوان مثال، در یک رزمایش کلاسیک، قاطع و اصولی، در کمتر از ۴۸ ساعت دو لشگر جابجا شد.

جانشین قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا در پایان از خانواده های کارکنان ارتش تشکر و قدردانی کرد و گفت: اگر فرماندهی موفق است، مطمئن باشید که خانواده قوی پشتش است و حمایتش می کند.