مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی

ارائه خدمات به بیش از ۸۵ هزار ایثارگر

مشد-آسنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از ارائه خدمات به بیش از ۸۵ هزار ایثارگر در دو سال فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش آسنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در نشست خبری “روز بزرگداشت مقام شهدا” به تشریح اقدامات این بنیاد در دو سال گذشته پرداخت.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی گفت: در این مدت پنج هزار و ۵۷۴ فقره وام مسکن به ایثارگران استان پرداخت شده و ۴۵۳ واحد مسکونی نیز برای آنها مناسب‌سازی شده است.

وی همچنین از فراهم شدن زمین برای ایثارگران واجد شرایط دریافت مسکن در تعامل با استانداری و فرمانداری‌ها خبر داد و گفت: فقط در مشهد ۷۵۰ واحد با اولویت جانبازان دارای فرزند و جانبازی بیشتر واگذار خواهد شد.

حسن زاده نامقی در ادامه به اعطای بیش از ۸۱ هزار وام ازدواج به فرزندان شهدا و ایثارگر استان اشاره کرد و افزود: ۸۵۰ نخبه شاهد و ایثارگر در استان دارای مدارک تحصیلی دکتری یا اقدامات و دستاودهای شاخص نخبگانی هستند که در اسفند ماه با این اقشار دیدار و از نظرات آنان استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از اعطای ۴۷ هزار و ۱۷۳ فقره تسهیلات ضروری برای درمان، تعمیر فوری منازل و دیگر موارد ضروری به خانواده شهدا و جانبازان این استان طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این رقم رشد ۴۰۰درصدی داشته است.

وی همچنین از انجام ۳۱ هزار و ۷۵۲ مورد معاینه در منزل ایثارگران و والدین شهدا در این مدت خبر داد. حسن زاده نامقی در خصوص تبدیل وضعیت شغلی فرزندان ایثارگران گفت: طبق قانون، این افراد باید از نظر شغلی تبدیل وضعیت شوند که برخی دستگاه‌ها در این زمینه اقدام کرده و برخی کوتاهی کرده‌اند.

ما از نظر حقوقی پیگیر کوتاهی آنها شده‌ایم و در مجموع چهار هزار و ۸۲۳ فرزند شهید و ایثارگر در استان تبدیل وضعیت شده‌اند که خراسان رضوی در این حوزه پیشتاز است.

وی در پایان از اعطای هزار و ۹۸۰ فقره وام اشتغال به فرزندان شهدا و جانبازان خراسان رضوی در این مدت خبر داد. در این نشست همچنین سه کلیپ و ویدیو با موضوع شهدا نمایش داده شد و از کتاب لاله‌های مجنون که حاوی خاطرات سه شهید بسیجی خراسان رضوی است، رونمایی شد.