مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی

بنیاد شهید خراسان رضوی رتبه اول کشور در ثبت خاطره نگاری خانواده معظم شهدا

مشهد-آسنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بنیاد شهید خراسان رضوی رتبه اول کشور در ثبت خاطره نگاری خانواده معظم شهدا را دارد.

به گزارش آسنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی گلزار شهدای این استان اختصاص داده شده است اما این اعتبار تخصیص نیافته است.

حجت الاسلام مهدی حسن نامقی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خانواده شهدا عهد اخوتی با هیچ گروهی نبسته اند و همواره باید در صف اول مطالبه گری برای تحقق آرمان های شهدا باشند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران باید یک نهاد مطالبه گر باشد، گفت: در ۱۶ ماهه گذشته در حوزه درمان ۳۴ درصد رشد داشتیم و در خدمات بالینی ۷۴ درصد رشد داشته ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: همچنین ۲۴۴ درصد رشد اشتغال فرزندان شهدا داشته ایم اما هنوز ۱۲ هزار بیکار فرزندان شهدا داریم که باید برای آنها زمینه اشتغال ایجاد شود.

نامقی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فیلم و فیلم نامه جبهه مقاومت و و ایثار گفت: این جشنواره ها با استقبال خوبی از سوی هنرمندان و علاقه مندان مواجه شد و آثاری از کشورهای مختلف جهان در آن شرکت کردند.

وی اضافه کرد: در این جشنواره که همزمان با جشنواره کن بود از سی کشور دنیا هزار و ۲۷۰ اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد ما توقع داشتیم آثار فقط از کشورهای مقاومت برای این جشنواره ارسال شود این درصورتی بود که ما از کشور مثل آمریکا و فرانسه اثر داشتیم.

نامقی ادامه داد: خراسان رضوی در ثبت خاطرات شهدا در کشور اول است و تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ خاطره از والدین شهدا ثبت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به برنامه های دهه فجر این بنیاد گفت: در این ایام سه، میز خدمت در مشهد برگزار می شود و همه معاونت های بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور خواهند داشت.

نامقی افزود: همچنین در دهه فجر ۷۲ شهید شاخص انقلاب اسلامی در سطح شهر اکران می شودکه با کد کیوی آر می توانید اطلاعات کامل این شهیدان را خاطرات وصیت نامه و … بدست بیاورید و ۸۷ ساعت کتاب صوتی از شهدا تولید شده است.

وی گفت: در ۱۴ بهمن زنگ انقلاب در مدارس زده می شود و ۱۹ بهمن ماه میهمان لاله های مزار شهدا خواهیم بود و از مزار شهدا در حرم مطهر رضوی، کوهسنگی و بهشت رضا غبار روبی می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: همچنین در دهه فجر محافل انس قرآن در ۱۷۳ شهید منازل شهدا به نام شهید وقف می شود و حسینه به نام شهید نام گذاری می شود برگزار می شود.

نامقی گفت: طرح سپاس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل مشکلات خانواده شهدا و جانبازان اجرا می شود همچنین گردهمایی توانمندسازی تشکل های ایثارگری برگزار می شود.

وی ابا اشاره به وضعیت گلزار شهدای استان گفت: متاسفانه گلزار شهدای استان وضعیت مناسبی ندارد و ما در رتبه ۲۳ کشوری قرار داریم.

نامقی افزود: برای بهسازی گلزار شهدا اعتبار توسط دولت اختصاص داده شده اما تخصیص داده نشده ۱۵ میلیارد برای به سازی گلزار شهدا قرار بود باگر این مبلغ تخصیص یابد یک جهش جدی در این زمینه داشته باشیم.

نامقی گفت: از مزار ۱۸ هزار شهید تاکنون ۲۰۰ گلزار شهدای استان بهسازی شده است که نیازمند تخصیص بودجه برای بهسازی مزار شهدا نیازمند شدیم.