معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه‌ها

اساتيد، در کنار انتقال تجربه به‌دنبال ايجاد ابهام سازنده در ذهن دانش پذيران باشند

مشهد-آسنا- معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه‌ها گفت: توجه به آموزش و تربيت نيروي متخصص در شرايط تحريم و نابرابري‌هاي بين‌المللي امر دشواري است، اساتيد بايد در کنار انتقال تجربه و دانش به‌دنبال ايجاد ابهام سازنده در ذهن کارکنان تخصصي باشند.
به نقل قول از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ محمد الهی‌نیا در مراسم بزرگداشت مقام معلم (استاد) که روز چهارشنبه در شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد ابهام و سوال در ذهن دانشجویان و فراگیران حوزه‌های مختلف تخصصی، بدون شک موتور محرکی را به لکوموتیو پیشرفت شرکت فرودگاه‌ها اضافه خواهد کرد.
وی با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های فن بیان برای اساتید حوزه‌های تخصصی گفت: اساتید متخصص باید علاوه بر دانش کافی دارای فن بیان مناسب نیز باشند، تا به‌نحو احسن مطالب علمی و تخصصی به نسل جدید تخصصی شرکت انتقال یابد.
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها ضمن تجلیل از مقام معلم (استاد) گفت: در بین تمام مشاغل پرتلاشی که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، این معلمان هستند که بنا بر روایت مولی علی ابن ابی طالب اگر کلمه‌ای را به کسی بیاموزند، فرد دانش پذیر را بنده خود می‌کنند.
الهی‌نیا با بیان اینکه اساتید شرکت فرودگاه‌ها پیشران پیشرفت این مجموعه هستند، گفت: در شرایط تحریم که در تامین سامانه‌ها، تجهیزات و  قطعات با چالش مواجه هستیم، این اساتید هستند که با انتقال تجربه و علوم تخصصی، متخصصانی زبردست تربیت می‌کنند.
وی گفت: جایگاه استاد جایگاه والایی است و با هیچ مبلغ حق‌التدریسی قابل جبران نیست بلکه آن‌ها با عشق کار می‌کنند و لکوموتیو شرکت را به حرکت درمی‌آورند.

توجه به آموزش و رفاهیات دغدغه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها است

سرپرست اداره‌کل منابع انسانی، تشکیلات و آموزش شرکت فرودگاه‌ها در این مراسم گفت: باتوجه به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاپیتان نخجوانی مربوط به بحث آموزش و رفاهیات است، بلافاصله کمیته رفاهی تشکیل شد و به‌دنبال افزایش رفاهیات هستیم.

مهدی جمالی افزود: در حوزه رفاهیات، ساختار، آموزش، اداری، کارگزینی و منابع انسانی برنامه‌های متنوعی در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم و در یک‌سال آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی گفت: با اجرای برنامه‌های آموزشی – تخصصی بستر لازم برای ارتقای علمی و مهارتی کارکنان فراهم خواهد شد.

نگاهی به وضعیت آموزشی شرکت فرودگاه‌ها

رئیس اداره آموزش شرکت فرودگاه‌ها در این مراسم ضمن ارائه گزارش عملکرد حوزه آموزش در سال گذشته گفت: بیش از ۳۳۲ هزار ساعت نفر آموزش مفید در شرکت برگزار شد که از این بین، ۷۱ درصد مربوط به آموزش مشاغل تخصصی، ۲۱ درصد مربوط به مشاغل عمومی و ۷ درصد مربوط به مشاغل مشترک اداری برگزار شد.

علی سینجلی افزود: ۶۸ درصد کلاس‌های آموزشی به‌صورت حضوری و ۲۲ درصد به‌صورت غیر حضوری برگزار شد. این در حالی است که در آینده باید مسیری را ایجاد کنیم که بسترهای لازم برای برگزاری کلاس‌های غیرحضوری فراهم شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از اساتیدی چون رئیسی، پارسافر، شیخی، باقری سنجری، حسینی، قادری‌نسب، پاکدل و ثابت مهر به نمایندگی از تمام اساتید شرکت فرودگاه‌ها تجلیل شد و معاون عملیات هوانوردی نیز به‌صورت نمادین از علی سینجلی تقدیر به‌عمل آورد.