نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی

زیارت عمیق ترین جریان فرهنگی کشور است

مشهد-آسنا- زیارت عمیق ترین جریان فرهنگی کشور است نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: زیارت عمیق ترین جریان فرهنگی کشور است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش آسنا، میثم ظهوریان ابوترابی امروز شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در بازدید از قرارگاه عملیاتی و ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: با وجود اهتمام جدی که ریاست جمهوری نسبت به مسئله زیارت دارند، تاکنون زیارت در اولویت نبوده است و اثر عینی بنامه هفتم را در لایحه بودجه می‌بینیم که ترجمه آن در دیگر قسمت‌ها نیز دیده می‌شود.

او ادامه داد: در تخصیص بودجه‌ها هم عدم اولویت بودن زیارت دیده می‌شود.
نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته در مدیریت استان، زیارت جایگاه ویژه‌ای دارد و در صدر اولویت‌ برنامه‌های توسعه‌ای استان قرار دارد.

ظهوریان ابوترابی با اشاره به فعالیت‌ شبانه‌روزی قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی گفت: خدمت به زائران توفیقی مضاعف است که نصیب خدمتگذاران این قرارگاه شده است.

هم چنین گزارشی جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته در قرارگاه عملیاتی و ستاد اجرایی خدمات سفر استان ارائه کرد و گفت: چهار مرحله برای حضور زائران از جمله روزهای پایانی ماه شعبان و قبل از شروع ماه مبارک رمضان، روزهای پایانی سال و آغاز سال نو، شب‌های قدر و تعطیلات ۱۲ و ۱۳ فروردین پیش بینی و تمام ظرفیت برای خدمت رسانی بسیج شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد با اشاره به ورود بیش از ۸ میلیون زائر و مسافر به استان طی دو موج سفر اظهار کرد: این حجم زائر و ماموریت در استان خراسان رضوی نیازمند پشتیبانی ملی است و باید توزیع اعتبارات و امکانات متناسب با حجم فعالیت و خدمت رسانی باشد.

هم چنین در این جلسه کمیته های مختلف ستاد اجرایی خدمات سفر استان گزارشی از اقدامات انجام شده برای خدمت رسانی به زائران و مسافران گزارشی ارائه کردند.