امام جمعه مشهد

سرمایه‌گذاران در شهر مشهد مقدس کارشان با محوریت حرم باشد

مشهد-آسنا- امام جمعه مشهد عنوان کرد: سرمایه‌گذاران در شهر مشهد مقدس کارشان با محوریت حرم باشد

به گزارش آسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی درآیین شکرانه خدمت “تجلیل و تقدیر از خدمتگزاران میزبانی زائران” که با حضور نظری استاندار خراسان رضوی، گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری، شادکریق مدیر کل حج و زیارت استان و برخی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد، اظهار کرد: مشهد شهری متعلق به امام رضا (ع) است، لذا تمامی برنامه‌های فرهنگی در این شهر مقدس بایستی با محوریت زیارت تهیه، تدوین و اجرایی شود.

 

ایشان اضافه کردند: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، بایستی تمامی برنامه ها به ویژه برنامه های فرهنگی و گردشگری، خدمات شهری، مدیریتی، امنیتی و اقتصادی با هویت امام رضا(ع) باشد.

 

امام جمعه مشهد بیان داشت: واژه های ((گردشگر)) و ((شهروند)) در مشهد الرضا معنایی ندارد، چرا که مشهد شهری زیارتی است نه گردشگری و ساکنان آن شهروند نیستند بلکه مجاور محسوب می‌شوند و ساکنان مشهد و شهرستان های اطراف مجاور و خدمتگزاران زائران امام هشتم هستند و سایر افرادی که از استان‌های دیگر به این شهر می‌آیند زائر هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه، مشهد شهر گردشگری نیست بلکه شهر زیارتی است، خاطر نشان کرد: تمامی افرادی که از کشورهای خارجی هم که به این شهر می‌آیند “گردشگر” نیستند بلکه زائر به شمار می‌روند که به قصد زیارت به این شهر مقدس آمده‌اند.

 

ایشان ابراز کردند: افرادی که به دنبال توسعه گردشگری از طریق سرمایه‌گذاری در شهر مشهد مقدس هستند، کارشان با محوریت حرم باشد زیرا این شهر متعلق به امام هشتم(ع) است.