معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی

سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال در تاسیسات گردشگری مشهد توسط دو ایرانی مقیم خارج کشور

مشهد-آسنا- معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان دیماه 1402 دو ایرانی مقیم خارج از کشور (امارات متحده عربی و انگلستان) با حجم 11.200 میلیارد ریال( 11هزار و 200 میلیون ریال) در مشهد سرمایه گذاری کرده‌اند برای 180 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند.

به گزارش آسنا، احمد دیناری افزود: دو مجوز ایجاد و یک پروانه بهره برداری (یک هتل پنج ستاره و دو مهمانپذیر) با سرمایه گذاری خارجی (افغانستان، عربستان و انگلستان) با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳٫۲۰۰میلیارد ریال و معادل ۲۶ میلیون دلار در مشهد مقدس صادر شده است که برای ۴۲۰ نفر ایجاد اشتغال مستقیم خواهند کرد.

دیناری تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ایام ا… دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۴۰۲، تعداد ۱۳ پروژه سرمایه گذاری شامل یک هتل پنج ستاره، دو هتل ۳ستاره، یک مهمانپذیر، دو سفره خانه سنتی، یک بوم گردی و ۵ خانه مسافر با حجم سرمایه گذاری ۱۸٫۷۵۰ میلیارد ریال در مشهد و شهرستان های طرقبه، شاندیز، گناباد، کلات نادری، چناران و درگز به بهره برداری خواهند رسید که برای ۲۵۳ نفر نیز ایجاد اشتغال مستقیم می نمایند.

او افزود: براین اساس تعداد ۲۵۸اتاق و ۵۴۰تخت به ظرفیت واحدهای اقامتی استان خراسان رضوی افزوده می شود که بالغ بر ۹۰ درصد آن به مشهد مقدس اختصاص دارد.

تاریخ آغاز به کار احداث و تبدیل این پروژه ها از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ بوده است و در دهه فجر سالجاری افتتاح خواهند شد.