بهکارگیری و استفاده از ابزارها و پارامترهای موثر بازاریابی جهت بهبود و توسعه صنعت گردشگري همواره مورد توجه فعالان این عرصه بوده است. فعاليتهاي تبليغاتي و تنظيم راهبردهای بازاریابی برای توزيع محصولات و خدمات گردشگری به عنوان موضوعی کاربردی در دنیای تجارت چهانگردی مطرح میشود. در سالهای اخیر استراتژيهای الکترونیکی گردشگری، بازاریابی را نیز بهعنوان […]
بهکارگیری و استفاده از ابزارها و پارامترهای موثر بازاریابی جهت بهبود و توسعه صنعت گردشگري همواره مورد توجه فعالان این عرصه بوده است. فعاليتهاي تبليغاتي و تنظيم راهبردهای بازاریابی برای توزيع محصولات و خدمات گردشگری به عنوان موضوعی کاربردی در دنیای تجارت چهانگردی مطرح میشود. در سالهای اخیر استراتژيهای الکترونیکی گردشگری، بازاریابی را نیز بهعنوان یکی از برنامههای تجارت هوشمند در تمامی بخشهاي صنعت تورسیم در برگرفته است. “موبایل توریسم” از ابزارهای الکترونیکی است که در تمامی مراحل و ارزشیابیها در صنعت گردشگری، سفر، مهمانداري، حملونقل و اقامت، نقش هوشمندانهای را ایفا میکند و به کمک فناوري اطلاعاتوارتباطات علاوه بر اطلاعرسانی و پشتیبانی عملیات رزرو خدمات و تسهیلات یک مکان سیاحتی خاص، ابزارهاي جدیدي براي بازاریابی و تبلیغ فراهم آورده است. بازاریابی الکترونیکی فنآورانه در گوشیهای هوشمند بدون شک از عوامل مهم شتاب دهنده، در نظامهاي توزیع گردشگري هستند. این امر امکان دستیابی به اطلاعات و معرفی بهموقع در خصوص خدمات، تسهیلات و امکانات گردشگري را در تمامی مراحل توزیع و در هر مقطع زمانی فراهم ساخته است. زمانی که عرضه غیرملموس، فاسدشدنی و قابل استهلاك است، این امر از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه هزاران عرضهکننده محصولات و خدمات گردشگری در سراسر دنیا قادرند تا با نظامهاي ارتباطی رایانه و دستگاههای شخصی الکترونیکی مرتبط شوند. اکنون گوشیهای تلفن هوشمند راههای دسترسی و ارتباط با مبادلات تجاری در گردشگری را دگرگون ساختهاند. هر فعالیتی اعم از کسب اطلاعات، خواندن محتوا یا ارتباطسازی که پیش از این از طریق کامپیوترهای شخصی انجام میشد، هماینک از طریق گوشیهای هوشمند و با لمس صفحه کوچک آنها قابل اجرا و در دسترس است. بهگونه ای که همواره تبلیغات و فعالیتهای بازاریابی برندهای گردشگری، هتلها وشرکتهای حملونقل و سایر خدمات و منابع گردشگری مورد نیاز افراد بهسهولت و سرعت در اختیار آنها قرار میگیرد. بازاریابی موبایلی یا موبایلمارکتینگ در گردشگری، با هدف دسترسی به گروه هدف استفادهکننده از تلفنهای هوشمند، تبلتها و سایر تجهیزات همراه از طریق وب سایت، پیامکوتاه، شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنها مطرح میشود. در بازاریابی گردشگری الکترونیک محتوایی سازگار با گوشی تلفن همراه برای مشتریان بالقوه که در جستجوی اطلاعات محصول و یا خدمتی هستند، طراحی میشود و این موضوع بهدرگیر شدن مشتری بالقوه با محتوای بازاریابی میانجامد. تبلیغ موثر در بازاریابی موبایلی به معنای درک دقیق مخاطبان گوشیهای هوشمند، طراحی محتوای مفید و تعریف یک استراتژی مشخص بازاریابی ازطریق پیام کوتاه، لینک یا اپلکیشنهای موبایلی است. نویسنده : زهرا صیدی
مشهد-آسنا- سرپرست روابطعمومي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران با بيان اينکه روابطعمومي تلاش ميکند همواره راوي اول اخبار و اتفاقات فرودگاههاي کشور باشد، گفت: در اين صورت است که ميتوان از بروز شايعات و نشر اخبار خلاف واقع جلوگيري کرد.
مشهد-آسنا- معاون وزير، رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران با تاکيد بر نقش محوري روابطعمومي در مديريت افکار عمومي گفت: روابطعمومي در صنعت حمل و نقل هوايي بايد نقش وکيل مدافع اين صنعت در ميان افکار عمومي را ايفا کند و از ورود اتهام جلوگيري و از حقوق دستاندرکاران اين صنعت نزد افکار عمومي دفاع کند.
مشهد-آسنا- مديرکل فرودگاههاي استان خراسانرضوي از آغاز عمليات اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۳ از فرودگاه بينالمللي شهيد هاشمينژاد مشهدمقدس خبر داد.
مشهد-آسنا- دومين بسته به روزرساني نشريه اطلاعات هوانوردي( AIP) جمهوري اسلامي ايران در سال 2024 توسط اداره اطلاعات هوانوردي(AIS) تهيه و منتشر شد.