نان غذایی محلی است!

نان غذایی است که می‌تواند برای هزاران چیز مختلف استفاده شود و از آن برای تهیه یک ساندویچ، به‌عنوان کنار، دسر و حتی صبحانه استفاده کرد. بااین‌حال، این کربوهیدرات مفید باید به روشی کاملاً خاص ساخته شود وگرنه درنهایت درست نخواهد بود. این روند ممکن است مدتی طول بکشد، اما درنهایت قطعاً ارزش آن را […]

download نان غذایی محلی است!
نان غذایی است که می‌تواند برای هزاران چیز مختلف استفاده شود و از آن برای تهیه یک ساندویچ، به‌عنوان کنار، دسر و حتی صبحانه استفاده کرد.

بااین‌حال، این کربوهیدرات مفید باید به روشی کاملاً خاص ساخته شود وگرنه درنهایت درست نخواهد بود.

این روند ممکن است مدتی طول بکشد، اما درنهایت قطعاً ارزش آن را دارد! خمیر نان به‌عنوان ماده‌ای چسبناک و بدون فرم شروع می‌شود و پس از پخت به یک میان وعده سفت با داخل نرم تبدیل می‌شود. نان برای هزاران سال یک غذای خوشمزه معروف بوده است.

من در پروژه خود، خواهم فهمید که چگونه و به چه دلیل فرم خمیر تغییر می‌کند و آیا روش‌های دیگری برای موفقیت تهیه نان با استفاده از دستورالعمل‌های مختلف وجود دارد.

برای شروع فرایند پخت نان باید همه مواد را جمع کرد. رایج‌ترین ترکیبات در پخت نان، آرد، نمک، شکر، مارگارین، آب گرم و مخمر است (The Science of BREAD).

جایگزین‌های دیگری برای این دستور ساده مانند استفاده از جوش‌شیرین وجود دارد. بعدازاین‌که همه مواد را یکی‌یکی به هم اضافه کردید، با یک ماده ooey-gooey باقی خواهید ماند. اکنون این ماده باید هنگام نشستن و نشستن، استراحت کند و یا تخمیر شود.

 

به نام خدا

اکبر شهبازی هستم مدرس نان و محقق درزمینه‌ی غلات و انواع نان

۷ سال است که تدریس می‌کنم و مدرس رسانه هستم.

کار اصلی من راه‌اندازی مجموعه‌های بزرگ درزمینه‌ی پخت نان و شیرینی و همین‌طور کافه است و بزرگ‌ترین کافه نان کشور را در سنندج افتتاح کرده‌ام.

و تیمی داریم برای راه‌اندازی کافه نان به نام گروه A که حدود چهل نفر از دوستان و اساتید در این زمینه با ما همکاری دارند.

حالا گروه ما برای رشد بیشتر انگیزه در جوانان و به‌خصوص خراسانی‌های گرامی اقدام به تشکیل اولین المپیاد نان کشوری کرده در شهر مشهد

اهمیت نان را هم مطلع هستید اما دوست دارم چند نکته هم من بگویم:

۱. بشر حداقل از ۱۰ هزار سال قبل از میلاد ترکیبی از آرد و آب را پخته است.

۲.  مردان حدود ۴ اونس (۱۱۳ گرم) نان در روز می‌خورند و برای زنان این مقدار ۲٫۷ اونس (۷۶ گرم) است

۳. اولین نان ساز توسط غلام رومی آزادشده مارکوس ویرگیلیوس یوریاساسس در قرن اول اختراع شد. با کمک الاغ یا اسب که به‌صورت حلقه‌ای راه می‌رود خمیر را در یک لگن خمیر می‌کند

۴- اتو روهودر  ۰Otto Rohwedde مخترع  نان قطعه‌قطعه‌شده در سال ۱۹۲۸ شناخته می‌شود. نوآوری واقعی او کاغذ روغنی بود که برای تازه نگه‌داشتن آن در آن بسته‌بندی‌شده بود.

۵. نان تاریخ غنی دارد که حداقل ۳۰،۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد. ازلحاظ تاریخی، اولین نان از دانه‌های غلات و آب بوداده تهیه می‌شد که سپس به‌صورت “خمیر دانه” درآمده و سپس پخته می‌شد. این نان پهن هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان، جایی که امروزه موارد مشابه ساخته می‌شود.

۶.طبق تاریخ، اولین نان در حدود ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در خاورمیانه، به‌ویژه مصر ساخته‌شده است. کوئرن اولین ابزار سنگ‌زنی شناخته‌شده بود. غلات خردشده و نانوایان آنچه را که امروزه معمولاً در نزدیک‌ترین شکل آن را چاپاپیس (هند) یا تورتیلا (مکزیک) می‌شناسیم تولید کردند.

۷.نان سرشار از کربوهیدرات است، ریزمغذی کمی دارد و گلوتن و مواد مغذی موجود در آن ممکن است برای برخی از افراد مشکل ایجاد کند. هنوز هم غالباً با مواد مغذی اضافی غنی می‌شود و انواع دانه‌های سبوس‌دار یا جوانه‌دار ممکن است چندین فواید سلامتی به آن‌ها بدهد. با اعتدال، نان را می‌توان به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم میل کرد.

۸.نان یک غذای اصلی بسیار دوست‌داشتنی با طیف گسترده‌ای از طعم‌ها، مواد اولیه و مواد مغذی است. انبار غلات، خمیرترش، قهوه‌ای، نان تقلبی، زرد، با طعم انیسون، رول قهوه‌ای، نان چاودار

۹.بعضی از خواص نان: E یک آنتی‌اکسیدان کارآمد است که قادر به حل شدن لخته‌های تشکیل‌شده در خون است، همچنین عناصر ریزمغذی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم و سلنیوم که از بسیاری جهات برای سلامتی ما مفید هستند: آهن نقش مهمی در رشد سلول‌ها و اکسیژن‌رسانی دارد، پتاسیم در ایجاد آن نقش دارد. عملکرد متعادل سلول‌ها، کلسیم به تراکم استخوان‌ها و به استحکام و سلامت کلی آن‌ها کمک می‌کند، درحالی‌که سلنیوم یک آنتی‌اکسیدان قوی است.