اعتبارات میراث فرهنگی اصفهان

اعتبارات میراث فرهنگی اصفهان

به گزارش آسان سفر نیوز، علی کامیابی عصر سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: فوت فریدون الهیاری ضایعه بزرگی برای جامعه دانشگاهی و میراث فرهنگی استان اصفهان بود. علیرضا ایزدی به عنوان نماینده وزیر وقت میراث فرهنگی در مراسم حاضر بود و در […]

به گزارش آسان سفر نیوز، علی کامیابی عصر سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: فوت فریدون الهیاری ضایعه بزرگی برای جامعه دانشگاهی و میراث فرهنگی استان اصفهان بود. علیرضا ایزدی به عنوان نماینده وزیر وقت میراث فرهنگی در مراسم حاضر بود و در آنجا به من اعلام کرد که جمع‌بندی وزارتخانه سرپرستی شما در اداره‌کل میراث فرهنگی است.
وی افزود: کسی که در رأس هرم اداره‌کل میراث فرهنگی قرار می‌گیرد، باید حداقل یکی از تخصص‌های مرتبط با این وزارت را داشته باشد. از همین روی در برابر قبلی سرپرستی اداره‌کل میراث فرهنگی مقاومت داشتم، اما در نهایت در شرایط فوق بحرانی این مسئولیت را پذیرفتم. در آن زمان ۳۷ میلیارد اعتبار در حساب‌های موجود بود و بیش از ۳۰۰ پروژه در دست داشتیم.
کامیابی ادامه داد: در همین حین دچار بیماری کرونا شدم و ۵۰ روز بستری بودم. اما خوشبختانه ۹۵ درصد اعتبارات جذب شد و از این مشکل اداره‌کل خلاص شد. در سال گذشته ۳۹۱ پروژه مرمتی در اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان وجود داشت و تمام اعتبارات آن جذب شد.
سرپرست سابق اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به من قول دادند که سرپرستی من بیش از دو ماه طول نخواهد کشید، اما این پروسه طولانی‌تر شد و در نهایت وزیر میراث فرهنگی حکم مدیرکل جدید اصفهان را زدند. علیرضا ایزدی نیز از نیروی‌های قوی است و ایشان بر یکی از فعالیت‌های اصلی اداره‌کل تخصص و احاطه کامل دارند.
گفتنی است، عصر امروز مراسم تودیع علی کامیابی، سرپرست سابق اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان برگزار و علیرضا ایزدی به عنوان مدیرکل جدید این اداره‌کل معرفی شد.