حمایت از هنر بوریابافی با تمام اعتبارات و اختیارات در شهر رُفیع

حمایت از هنر بوریابافی با تمام اعتبارات و اختیارات در شهر رُفیع به گزارش آسان سفر نیوز به نقل از میراث آریا قاسم ساعدی  یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، با تبریک ثبت شهر مرزی رفیع به‌عنوان شهر ملی بوریابافی و با قدردانی از تلاش‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ثبت این شهر، افزود: «از […]

حمایت از هنر بوریابافی با تمام اعتبارات و اختیارات در شهر رُفیع

به گزارش آسان سفر نیوز به نقل از میراث آریا قاسم ساعدی  یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، با تبریک ثبت شهر مرزی رفیع به‌عنوان شهر ملی بوریابافی و با قدردانی از تلاش‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ثبت این شهر، افزود: «از اعتبارات و اختیاراتی که به‌عنوان نماینده مجلس دارم برای حمایت از این هنر استفاده می‌کنم.»

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس، اظهار کرد: «همان‌طور که شهر رفیع در مقاومت و مرزداری از اول افتخار ملی بود و خون شهدای زیادی بر این خاک جاری شده، این شهر در حوزه صنایع‌دستی نیز درخشان خواهد بود.»

او ادامه داد: «صنعت بوریابافی یک هنر تاریخی است و یکی از انواع صادرات ایران به کشورهای خلیج فارس به حساب می‌آید. این صنعت ارزآور است. رفیع یک شهر مرزی است و مرزداران ما در آن شهر زندگی می‌کنند. این هنر از نسل‌های گذشته به آن‌ها رسیده و مردمان این شهر مرزی از دیرباز به این هنر مشغول هستند.»

ساعدی اضافه کرد: «بعد از ثبت این شهر از اعتبارات و اختیاراتی که به‌عنوان نماینده مجلس دارم استفاده می‌کنم و در کنار صنعتگران می‌ایستیم. مسائل مربوط به تامین اعتبار این شهر ملی را پیگری می‌کنم و از هنرمندان و صنعتگران به طور ویژه حمایت خواهم کرد.»

این نماینده مجلس یادآور شد: «یک شناسنامه و یک ماموریت جدید برای توسعه و تقویت این صنعت برای خودم تعیین می‌کنم و مسائل مرتبط با این هنر را پیگری خواهم کرد. از طرفی دیگر از ظرفیت‌های مسئولان دولتی نیز استفاده خواهم کرد تا شاهد توسعه و رونق هرچه بیشتر این هنر باشیم.»

این نماینده مجلس هم چنین چندی پیش نیز به دنبال ثبت شهر رفیع به‌عنوان شهر ملی «بوریابافی» با ارسال پیامی به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تلاش‌های مهندس ضرغامی و سایر مدیران و کارشناسان این وزارتخانه قدردانی کرد.