فرماندار مشهد

آئین افتتاح استخر مالک‌ اشتر ناحیه یک آموزش‌ و پرورش

مشهد-آسنا- فرماندار مشهد، در آئین افتتاح استخر مالک‌ اشتر در ناحیه یک آموزش‌ و پرورش مشهد، با حضور محترم حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس افتتاح گردید.

به گزارش آسنا، محسن داوری، فرماندار مشهد، در آئین افتتاح استخر مالک‌اشتر در ناحیه یک آموزش‌وپرورش مشهد با حضور محترم حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس و جمعی از مسئولین برگزار شد، وی با اشاره به وجود بارگاه منور حضرت رضا(ع) در این شهر، گفت: «ما در مشهدالرضا هیچ نقصی نداریم، چون بارگاهی در شهر است که تاریخ آن است.

مشهد نشان و نامش از امام رضا(ع) است و زمان تاسیسش با امام رضا(ع) بوده است.» وی با وجود این، به وضعیت نامناسب سرانه‌های مختلف در مشهد اشاره کرد و گفت: «علی‌رغم اینکه این جهان‌شهر دومین کلانشهر و پایتخت معنوی کشور است در ۲۲ شاخص سرانه‌های آن از متوسط استان پایین‌تر است و از ۲۲ شاخص، ۴شاخص وضعیت بحرانی دارد.»

داوری سرانه‌های آموزشی، بهداشت، ورزش و آب را در وضعیت بحرانی دانست و گفت: «نیازمند همت بزرگ به‌ویژه در بحث آموزش هستیم

وی با اشاره به حاکمیت دینی و انقلابی در کشور، گفت: «امروز به شکرانه این انقلاب میزان باسواد‌های ما بیش از بی‌سوادانش است. آن زمان علم را در سواد تعریف می‌کردیم، اما امروز نه. ما آموزش‌وپرورش را کارخانه‌ انسان‌سازی و محور تولید علم می‌دانیم و هویت‌سازی در آموزش‌وپرورش اتفاق می‌افتد.»

فرماندار مشهد با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهر، گفت: خوشبختانه با کمک مردم و خیّران این مسیر در جهت توسعه است و این نهضت مدرسه‌سازی به راه افتاده است.

دانش‌آموزان ما در گذشته در فضایی کوچک آموزش می‌دیدند اما امروز به همت خیّران هر سه‌شنبه یک مدرسه در این شهر افتتاح می‌شود.

داوری با بیان اینکه تا چند سال آینده مدرسه دوشیفت نخواهیم داشت، گفت: «اگر این انسجام تداوم داشته باشد، این اتفاق خواهد افتاد و این سه‌شنبه‌های مدرسه‌ساز ادامه‌دار خواهد بود.»

وی در ادامه به اهمیت انسجام و وحدت در جامعه اشاره کرد و گفت: «همه ما می‌دانیم در جایی موفقیم که انسجام وجود دارد؛ از مولفه‌های انقلاب وحدت است و دشمن این حوزه را خوب شناخته و به دنبال ایجاد تفرقه در این وحدت است و از بین بردن کانون خانواده هدف اصلی دشمن است.

ما باید تلاش کنیم که این تفرقه را به انسجام تبدیل کنیم و این اتفاق در مدرسه و در بستر آموزش‌وپرورش می‌افتد.»

داوری در پایان با اشاره به یوم‌الله ۲۲ بهمن، گفت: «فردا با حضور میلیونی مردم این انسجام نمایش داده می‌شود.»

مشهد در ۲۲ شاخص سرانه‌ها از متوسط استان پایین‌تر است.

سرانه‌های آموزشی، بهداشت، ورزش و آب در مشهد وضعیت بحرانی دارند.

با کمک مردم و خیرین، نهضت مدرسه‌سازی در مشهد به راه افتاده است. تا چند سال آینده، با ادامه این روند، مدرسه دوشیفت در مشهد نخواهیم داشت.

انسجام و وحدت از مولفه‌های اصلی انقلاب است و دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در جامعه است.

یوم‌الله ۲۲ بهمن فرصتی برای نمایش انسجام و وحدت مردم ایران است.