نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

همایش “نقش سبک زندگی در پیشگیری و درمان ناباروری” در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد-آسنا- آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی، در این همایش با تأکید بر اهمیت فرزندآوری و خطر کاهش نرخ زاد و ولد در کشور، از بسیج به خاطر اقدام ارزشمند در زمینه درمان هدفمند ناباروری تقدیر کرد.

به گزارش آسنا، نخستین همایش ملی رویش امید به همت مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در مرکز همایش‌های حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

در این همایش، سردار سرتیپ سیدقاسم قریشی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امیرحسین بانکی‌پور، رئیس کمیسیون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، جمعی از مسئولان ملی، مدیران شهری و هزار زوج هدف درمان ناباروری حضور داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی: امید، انسان را به فعالیت وادار می‌کند
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، در این همایش با تأکید بر اینکه امید درون‌مایه زندگی است، اظهار داشت: ایده‌پردازی در جریان زندگی به انسان قدرت حرکت می‌دهد و امید، انسان را به فعالیت وادار می‌کند.
وی با اشاره به کاهش نرخ باروری در کشور، گفت: حداقل نرخ زاد و ولد در کشور باید ۱.۲ باشد و اکنون از ۰.۷  فراتر نمی‌رود، این خطر بزرگی است که فراتر از یک «مشکل»، پا به عرصه «بحران» می‌گذارد.

نقش بسیج در درمان ناباروری
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اقدامات ارزشمند بسیج در خصوص درمان هدفمند ناباروری، خاطرنشان کرد: اراده اخیر برادران عزیز و دلاور ما در بدنه بسیج درخصوص درمان هدفمند ناباروری، اقدام ارزشمندی است که مورد توجه پروردگار خواهد بود، اما باید توسط مردم نیز مورد توجه باشد.

لزوم فرزندآوری از نظر اسلام
آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با بیان اینکه هیچ مبنا و اشاره‌ای در اسلام و سایر ادیان الهی وجود ندارد که سن مشخص و معینی برای فرزنددارشدن اعلام کرده باشد، افزود: حسن رحیم‌پور ازغدی استاد حوزه و دانشگاه امام رضا (ع) در سن ۴۷ سالگی دارای فرزند شدند و ولادت حدود ۲۰ تا ۳۰ فرزند برای سایر اولیای الهی، نشان از ضرورتی دارد که براساس آن، دین و حق با ولادت فرزندان صالح و شایسته، تکثیر شود.

سیاست‌های استعماری کنترل جمعیت
وی با اشاره به سیاست‌های استعماری کنترل جمعیت در کشورهای اسلامی، گفت: غیر از این، ده‌ها سال از اعمال سیاست‌های استعماری برای کنترل جمعیت در ممالک اسلامی، شیعی و به‌خصوص ایران می‌گذرد و در تمام این ایام، دشمنان این ملت متمرکز بر این بوده‌اند تا از ابزار‌های اقتصادی مانند قحطی و تحریم تا ابزار‌های فرهنگی همچون القای باور‌های غلط درباره فرزندآوری، همه‌چیز را به خدمت بگیرند تا بتوانند جمعیت پیروان جریان حق را محدود و محدودتر کنند.

حمایت ۱۰۰ هزار زوج نابارور

عیسی مالمیر در این همایش ملی رویش امید، طرح مردمی سازی جوانی جمعیت که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: همایش ملی رویش امید در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه جوانی جمعیت است. موسسه از سال ۱۳۹۵ بعد از فرمایشات راهبردی ایشان، زوج‌های نابارور کم درآمد که تمرکز آنها در نقاط محروم است، شروع به درمان کرد.

وی با اشاره به ابنکه؛ تا امروز ۲۰ هزار زوج نابارور را در کشور درمان کردیم، افزود: بعد از اینکه حضرت آقا، مبنی بر راضی بودن از اقدامات بسیج و سپاه و قانع نبودن، فرمایشاتی مطرح نمودند، در هیات اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین فرمایشات ایشان مورد تحلیل قرار گرفت و قرار شد کاری جهادی در این حوزه انجام شود.

مدیر عامل موسسه درمان بسیجیان اظهار داشت: امسال در سال ۱۴۰۳ که اولین سال از برنامه هفتم توسعه است بر آن شدیم که این تعداد را به ۱۰۰ هزار زوج تحت درمان قرار دهیم و تا پایان برنامه هفتم توسعه ۵۰ درصد از ناباروری کشور که یک و نیم زوج نابارور خواهد بود را تحت درمان داشته باشیم. ۸۰ درصد تامین منابع این فعالیت از سوی مردم، خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی است و با به عنوان سازمان بسبج ۲۰ درصد آن را متقبل می‌شویم.

مالمیر با اشاره به اینکه؛ در این همایش بیش از هزار نفر از تمامی استان‌های کشور شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: در انجام این خدمات ضمن تشکر از ستاد اجرائی فرمان امام ، بنیاد مستضعفان و سازمان بسبج که هر گونه حمایت مادی و معنوی نمودند، نمی توان از نقش بیمه ها گذشت. با تشکر از بیمه دانا که همکاری خوبی با موسسه داشت، از حوزه قانون گذاری و مجلس می‌خواهیم که بیمه‌های بازرگانی را مکلف به تحت پوشش قرار دادن بیمه ناباروری نمایند. بیمه ناباروری خسارت زا است و بیمه‌های تکمیلی از آن استقبال نمی‌کنند. انتظار داریم هم شورای عالی بیمه و هم مجلس شورای اسلامی این موضوع دنبال شود.

فرزندآوری ضرورتی دینی

حسن رحیم‌پور ازغدی، استاد حوزه و دانشگاه امام رضا (ع) در این همایش با اشاره به فرزندآوری ائمه معصومین (ع) گفت: سن ۴۷ سالگی صاحب فرزند شد. ولادت حدود ۲۰ تا ۳۰ فرزند برای سایر اولیای الهی، نشان از ضرورتی دارد که براساس آن، دین و حق با ولادت فرزندان صالح و شایسته تکثیر شود.

وی با اشاره به نقش امامزادگان در ترویج معارف اسلام، خاطرنشان کرد: در اوج خفقان حاکمیت بنی‌عباس، این فرزندان موسی‌بن‌جعفر (ع) بودند که چه در شبه‌جزیره عربستان و چه در اقصی نقاط عالم، سفیران هدایت و حقانیت اهل‌بیت (ع) شدند.

استاد رحیم‌پور ازغدی همچنین به توطئه‌های دشمنان برای کنترل جمعیت در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: ده‌ها سال است که از اعمال سیاست‌های استعماری برای کنترل جمعیت در ممالک اسلامی، شیعی و به‌خصوص ایران می‌گذرد. دشمنان این ملت متمرکز بر این بوده‌اند تا از ابزار‌های اقتصادی مانند قحطی و تحریم تا ابزار‌های فرهنگی همچون القای باور‌های غلط درباره فرزندآوری، همه‌چیز را به خدمت بگیرند تا بتوانند جمعیت پیروان جریان حق را محدود و محدودتر کنند.