فرماندار مشهد

اعتبارنامه هر چهار نماینده مشهد امضاء و به شورای نگهبان ارسال شد

مشهد- آسنا- محسن داوری، فرماندار مشهد، در نشست مطبوعاتی گفت که در مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مشهد، اولین حوزه انتخابیه‌ای بودیم که اعتبارنامه هر چهار نماینده ما امضاء و به شورای نگهبان ارسال شد.

به گزارش آسنا، محسن داوری در نشست مطبوعاتی استدیو انتخابات استانداری خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: در مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مشهد اولین حوزه انتخابیه بودیم که اعتبارنامه هر چهار نماینده ما امضاء و به شورای نگهبان ارسال شد.

وی افزود: کمترین شکایات در این دوره بود و در هیچ شعبه ازدحام جمعیت نداشتیم. ۹۸ درصد شعب مشهد راس ساعت ۸ صبح شروع به رای‌گیری کردند و ۲ درصد دیگر نیز راس ساعت شروع کردند اما آفلاین بودند. در مرحله دوم باید تدابیری می‌اندیشیدیم که نقایص مرحله اول برطرف شود و بهتر از گذشته انتخابات برگزار گردد.

فرماندار مشهد اظهار کرد: در مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، هزار و ۶۴ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است که هزار و ۲۰ شعبه در شهر مشهد و بخش مرکزی و ۴۴ شعبه در شهرستان کلات است. در این مرحله تعداد شعب نسبت به مرحله اول کمتر شده است و شعبی که در نزدیک هم بودند در یکدیگر ادعام شده‌اند. دو بخش رضویه و احمد آباد شهرستان مشهد جزء حوزه انتخابیه فریمان و سرخس هستند و در مرحله دوم انتخابات برگزار نمی‌شود.

داوری با بیان اینکه؛ ۱۸ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی در شعب فعال خواهند بود و در امر برگزاری مرحله دوم انتخابات کمک می‌کنند، عنوان کرد: تبلیغات کاندیداها از ساعت صفر بامداد ۵ شنبه ۱۳ اردیبهشت شروع شده و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. اطلاع‌رسانی برگزاری انتخابات نیز در سطح شهر اکران شده است.

وی ادامه داد: شهر مشهد به ۱۳ حوزه و ۲۳ منطقه و بخش مرکزی به یک حوزه و دو  منطقه تقسیم شده است. هر منطقه چند صندوق را مدیربت می‌کند. هر منطقه یک اتاق وضعیت دارد که بصورت لحظه‌ای، صوتی و تصویری جزئيات اخذ رای را مدیریت خواهد کرد. یک اتاق وضعیت کلی نیر در فرمانداری مشهد مستقر خواهند بود که اگر مشکلی بود برطرف گردد. روز ۵ شنبه ۲۰ اردیبهشت تمام اقلام در شعب توزیع می‌گردد تا روز جمعه بدون مشکل، راس ساعت اخذ رأی شروع شود.

محسن داوری در خصوص صندوق‌های سیار نیز توصیح داد: اولویت ما در اعزام صندوق‌های سیار مکان‌های اجتماعی، مثل بیمارستان‌ها، کارخانجات و مجتمع‌های مسکونی است. اخذ رأی توسط صندوق‌های سیار بصورت انفرادی وقت گیر است و در این صورت هر صندوق‌ فقط تا ۱۵ نفر می تواند اخذ رأی نماید.

فرماندار شهرستان مشهد در خصوص واجد شرایط رأی در این مرحله انتخابات نیز گفت: برای رأی دادن در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات باید در مرحله اول در هیچ حوزه انتخابیه رأی نداده باشند یا از ۱۱ اسفند تا ۲۱ اردیبهشت واجد شرایط سن رأی شده باشند و یا در مرحله اول در حوزه مشهد و کلات رأی داده باشند.

فرماندار مشهد عنوان کرد: در مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات افزایش ۷ درصدی مشارکت و ۱۷ درصدی تعرفه را نسبت به انتخابات قبل داشتیم. افزایش شعب اخذ رای، تنوع کاندیداها، بومی سازی شعب، اعتماد بیشتر مردم به سلامت انتخابات، اقدامات ویژه برای رأی اولی‌ها و ایجاد خیابان انتخابات از عوامل افزایش مشارکت بوده است.