مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی

تدوین اطلس امنیتی برای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی

مشهد-آسنا- مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: برای ۱۲ حوزه انتخابیه استان اطلس امنیتی آماده‌سازی و تدوین شده که بر این اساس وظیفه ایمن‌سازی انتخابات جهت ارکان امنیتی و انتظامی مطابق این اطلس مشخص است.

به گزارش آسنا، محمدرضا دبیری چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در نشست خبری تشریح اقدامات «کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان که در محل سالن اجتماعات شهید باهنر شماره ۲ استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برخی شعب اخذ رای در خراسان رضوی با برند و مشخصه امنیتی تعیین شده‌اند و برای آنها طرح امنیتی تخصصی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی افزود: برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری انتخابات همراه با سلامت و امنیت و همچنین رقابت و مشارکت حداکثری نیازمند تامین زمینه مناسب برای این فرآیند سیاسی هستیم که لازمه تحقق آن، امنیت است.

وی ادامه داد: در کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان رضوی با نگاه آینده پژوهی مسائل امنیتی و انتظامی مرتبط با این حوزه را قبل، حین و بعد از انتخابات مورد رصد و بررسی قرار داده‌ایم.

دبیری تاکید کرد: نارضایتی‌هایی که در پی انباشت مطالبات به حق مردم در گذشته ایجاد شده موجب بروز تجمعات خیابانی می‌شود، لذا ابتدا زمینه‌ای فراهم شد تا مسوولان محلی مربوطه به انتظارات به حق مردم پاسخگو باشند.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: با اجرای این روند در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری تاکنون تجمعات اعتراضی صنفی و اجتماعی مردم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته که نتیجه پیگیری ویژه دولت برای مطالبات صنفی مردم در استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه یک رویکرد مهم دیگر در حوزه امنیت انتخابات جمع آوری سلاح و مهمات از دست اراذل، اوباش، اشرار و سارقان است، افزود: در این راستا شناسایی و کشف سلاح جنگی و شکاری قاچاق و ممنوعه در استان از ابتدای سال تاکنون افزایش یافته است. ️

وی تاکید کرد: انتخابات ۱۱ اسفند ماه ویژگی خاصی دارد و آن اینکه، این کارزار نخستین انتخابات بعد از جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان در سال گذشته است که با موج تهدیدات فراوان در شرق کشور همراه شده است.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: عناصر خارجی و دنباله‌های داخلی آنها با اقدامات تشکیکی می‌خواهند درصد مشارکت در انتخابات را پایین بیاورند.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه اکنون وضعیت امنیت در سراسر استان سفید اعلام شده است، یادآور شد: این استان دارای ۸۳۵ کیلومتر مرز با کشورهای همسایه است و امنیت در مرزهای شرقی کشور پایدار است.