شهردار مشهدمقدس

تست گرم فاز اول خط ۳ متروی مشهد با موفقیت انجام شد

مشهد-آسنا- فاز اول خط ۳ متروی مشهد که از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) امتداد دارد، امروز با حضور مسئولان ملی و استانی به صورت گرم تست شد. این خط که مهم‌ترین خط مترویی مشهد است، زائران را با ارزان‌ترین و سریع‌ترین حالت به حرم مطهر رضوی متصل می‌کند.

به گزارش آسنا، امروز در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهری، تست گرم فاز اول خط سه قطار شهری مشهد با موفقیت انجام شد. این خط که از مهمترین خطوط متروی مشهد به شمار می‌رود، از شهرک ابوذر تا بولوار الهیه امتداد دارد و فاز اول آن شامل ایستگاه‌های میدان شهدا، باب الجواد و پایانه مسافربری است.

مهندس محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد در این مراسم گفت: “خط سه قطار شهری مشهد به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های حمل و نقل عمومی کلانشهر مشهد، نقش بسزایی در جابجایی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی و همچنین کاهش بار ترافیک در این منطقه خواهد داشت.”

وی افزود: “فاز اول این خط که امروز شاهد تست گرم آن بودیم، ۶ کیلومتر طول دارد و با اتمام آن، زائران و مجاوران حرم مطهر می‌توانند با استفاده از مترو، به سرعت و به آسانی به این مکان مقدس مشرف شوند.”

شهردار مشهد همچنین از جذب ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه خطوط مترو خبر داد و گفت: “از این مبلغ، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به خطوط مترو اختصاص یافته است که نویدبخش تسریع در اجرای این پروژه‌های مهم خواهد بود.”

وی در خصوص ادامه روند اجرای خطوط متروی مشهد گفت: “حفاری خط سه در حال انجام و اتمام است و حفاری خط چهار نیز همزمان آغاز شده است. با تلاش شبانه‌روزی مجموعه شهرداری مشهد، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی درون‌شهری در حوزه مترو و اتوبوس خواهیم بود.”

گفتنی است خط سه قطار شهری مشهد دارای ۴ ایستگاه است که در حال حاضر ایستگاه‌های میدان شهدا، باب الجواد و پایانه مسافربری آماده بهره‌برداری هستند و ایستگاه خواجه‌ربیع نیز در حال تکمیل است.

با بهره‌برداری از فاز اول خط سه قطار شهری مشهد، زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی می‌توانند با استفاده از مترو، در کمترین زمان ممکن به این مکان مقدس مشرف شوند.
این اقدام، نقش بسزایی در کاهش بار ترافیک در این منطقه و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهر مشهد خواهد داشت.