رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی

تست گرم قطار شهری مشهد از پایانه مسافربری تا میدان شهدا آغاز شد

مشهد-آسنا- رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی از آغاز تست گرم قطار شهری مشهد در خط ۳ خبر داد‌.

به گزارش آسنا، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی، در حاشیه۷ این مراسم اظهار داشت: “خط ۳ مترو مشهد از جمله پروژه‌های مهم و راهبردی برای زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی است که با بهره‌برداری از آن، شاهد تحول چشمگیری در جابجایی مسافران در این محدوده خواهیم بود.”

وی با اشاره به اهمیت این خط در اتصال حرم مطهر به پایانه مسافربری، فرودگاه و راه آهن افزود: “با افتتاح این خط، زائران و مجاورین حرم به راحتی می‌توانند از طریق مترو به این اماکن دسترسی پیدا کنند.”

حاجی بگلو در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت تکمیل خطوط ۳ و ۴ مترو مشهد، خاطرنشان کرد: “مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد در دوره ششم، احتمام ویژه‌ای به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، به خصوص در حوزه حمل و نقل عمومی داشته‌اند.”

وی ابراز امیدواری کرد با تأمین منابع لازم، شاهد بهره‌برداری کامل از خط ۳ مترو مشهد تا پایان سال جاری و اتمام حفاری تونل‌های خط ۴ تا پایان سال ۱۴۰۴ باشیم.

گفتنی است که خط ۳ مترو مشهد به طول ۱۲ کیلومتر، دارای ۸ ایستگاه است که از میدان شهدا آغاز شده و تا پایانه امام رضا امتداد می‌یابد.

تکمیل این خط نقش بسزایی در کاهش بار ترافیک در هسته مرکزی شهر مشهد و همچنین تسهیل دسترسی زائران و مجاورین حرم مطهر رضوی به حرم و دیگر اماکن زیارتی خواهد داشت.

IMG 20240406 150638 138 تست گرم قطار شهری مشهد از پایانه مسافربری تا میدان شهدا آغاز شد

قطار شهری مشهد به حرم مطهر متصل شد؛ تست گرم فاز اول خط سه با حضور استاندار خراسان رضوی

در مراسمی با حضور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، و جمعی از مسئولان استانی، تست گرم فاز اول خط سه قطار شهری مشهد انجام شد.

نظری در این مراسم گفت: “خط سه قطار شهری مشهد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که این خط شبکه ریلی شهر را به حرم مطهر امام رضا (ع) متصل می‌کند. با افتتاح این خط، زائران و مجاوران حرم می‌توانند به راحتی و با صرفه‌جویی در زمان از طریق مترو به حرم مشرف شوند.”

وی همچنین در خصوص سایر پروژه‌های حمل و نقل شهری در مشهد اظهار داشت: “خطوط دو، سه و چهار قطار شهری مشهد توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در حال احداث است.

خط دو در مراحل پایانی قرار دارد، خط سه پیشرفت‌های خوبی داشته و خط چهار نیز در حال احداث است. امیدواریم با تلاش همه مسئولان، زمینه حمل و نقل شهری برای زائران و مجاوران هرچه زودتر و جامع‌تر فراهم شود.”

علاوه بر خطوط مترو، نظری به پروژه‌های دیگری همچون قطار سریع‌السیر تهران-مشهد، آزادراه حرم تا حرم و شهر فرودگاهی نیز اشاره کرد و گفت: “برای این پروژه‌ها افق بلندی مد نظر است و مراحل اولیه آنها آغاز شده است.”

 

IMG 20240406 152019 539 تست گرم قطار شهری مشهد از پایانه مسافربری تا میدان شهدا آغاز شد

در ادامه این مراسم، سردار عابد، رئیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) نیز طی سخنانی گفت: “قرارگاه سازندگی خاتم (ص) از دهه ۸۰ فعالیت خود را در زمینه پروژه‌های زیرساختی آغاز کرده است و تاکنون ۹ استان کشور را تحت پوشش قرار داده است. پروژه خط سه قطار شهری مشهد یکی از پروژه‌های مهم این قرارگاه است که با هدف تسهیل تردد زائران به حرم مطهر امام رضا (ع) در حال اجرا است.”

وی ابراز امیدواری کرد با افتتاح این خط، گامی مهم در جهت توسعه حمل و نقل شهری مشهد برداشته شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فاز اول خط سه قطار شهری مشهد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.