رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

خراسان رضوی رتبه سوم تولید محصولات زراعی و باغی را در کشور دارد

مشهد-آسنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه این استان رتبه سوم تولید محصولات زراعی و باغی را در کشور دارد، گفت: در سال جاری ۸۵۲ هزار هکتار سطح زیر کشت و ۱۶ میلیون واحد دامی در استان وجود دارد که ۷ میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش یک میلیون و ۴۵۶ هزار میلیارد ریال تولید شده است.

به گزارش آسنا، مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: غلامرضا قنبری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، به تشریح عملکرد این سازمان در سال جاری پرداخت.

وی با اشاره به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: قبل از انقلاب در بسیاری از محصولات کشاورزی وابسته بودیم، اما امروز با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده، نه تنها به امنیت غذایی رسیده‌ایم، بلکه می‌توانیم به امنیت غذایی منطقه نیز کمک کنیم و صادرات داشته باشیم.

افتتاح ۴۹۱۹ پروژه عمرانی در دهه فجر

قنبری از افتتاح ۴۹۱۹ پروژه عمرانی در بخش کشاورزی با اعتبار ۴ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف آب و خاک، زراعت، باغبانی، دامپروری، طیور، شیلات و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی اجرا شده‌اند.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها برای ۱۳۱ هزار و ۸۲۷ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند، افزود: ۲۸۱ هزار و ۵۰۱ خانوار از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رتبه سوم خراسان رضوی در تولید محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه این استان رتبه سوم تولید محصولات زراعی و باغی را در کشور دارد، گفت: در سال جاری ۸۵۲ هزار هکتار سطح زیر کشت و ۱۶ میلیون واحد دامی در استان وجود دارد که ۷ میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش یک میلیون و ۴۵۶ هزار میلیارد ریال تولید شده است.

افزایش تولید گندم و توسعه آبیاری تحت فشار

قنبری از افزایش ۱۲ درصدی راندمان گندم در سال جاری خبر داد و گفت: بالغ بر ۱۲ هزار هکتار توسعه آبیاری تحت فشار در استان انجام شده است.

رتبه اول خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز

وی همچنین از رتبه اول خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز با تولید ۹۰ هزار تن در سال خبر داد و گفت: سالانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن گوشت قرمز از استان به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

هدف‌گذاری برای افزایش تولید گوشت

قنبری از هدف‌گذاری برای افزایش تولید گوشت قرمز و سفید در استان خبر داد و گفت: در این راستا برنامه‌ریزی برای افزایش ۹ میلیون دام سبک و سنگین در دو سال آینده انجام شده است.

تدوین سند کشاورزی تمام شهرستان‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تدوین سند کشاورزی تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این سند برای اولین بار تدوین شده و در برخی شهرستان‌ها به پروژه‌های سه تا پنج ساله تبدیل شده است.

صدور مجوز بی‌نام برای سرمایه‌گذاران

وی همچنین از صدور مجوز بی‌نام برای سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: این اقدام برای تسهیل سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شده است.

قنبری در پایان به تشریح برنامه‌های دیگر سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در سال آینده پرداخت.