دوره تکمیلی و کارورزی سهم من از جوانی ایران در مشهد برگزار شد

دوره تکمیلی و کارورزی « سهم من از جوانی ایران » با حضور جمعی از فعالان در عرصه تبلیغی “جوانی جمعیت” در مشهد برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، دوره تکمیلی و کارورزی «سهم من از جوانی ایران» با موضوع تبیین […]

دوره تکمیلی و کارورزی « سهم من از جوانی ایران » با حضور جمعی از فعالان در عرصه تبلیغی “جوانی جمعیت” در مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، دوره تکمیلی و کارورزی «سهم من از جوانی ایران» با موضوع تبیین قانون جوانی جمعیت، کارورزی و بایدها و نبایدهای تبلیغی و با حضور جمعی از فعالان در عرصه تبلیغی جوانی جمعیت در مشهد برگزار شد.

دوره ای آموزشی که بنا دارد ضمن بررسی و تبیین ابعاد مسئله خانواده و جمعیت برای فعالان و کنشگران فرهنگی و اجتماعی، کمک کند تا مسئله جمعیت و فرزندآوری به عنوان یک مسئله اجتماعی در خانواده های ایرانی، مورد توجه قرار بگیرد.

در این دوره آموزشی، ابتدا دکتر «حامد مصلحی» سرپرست دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت و نقاط قوت و ضعف این قانون را برای مخاطبان تبیین کرد.

مسائلی از جمله واگذاری زمین برای ساخت مسکن، واگذاری منازل سازمانی دستگاه های اجرایی، گسترش خوابگاه های دانشجویی متاهلی، ارائه اعتبارات و تسهیلات قرض الحسنه، واگذاری خودرو، جذب و استخدام در دستگاه ها و … از جمله مواردی بود که در این بخش از دوره، مورد بررسی قرار گرفت و به پرسش های مخاطبان در زمینه ابعاد مختلف قانون پاسخ داده شد.

مصلحی همچنین خاطرنشان کرد که در صورت تخلف دستگاه ها از اجرای این قانون، واجدان شرایط اعلام شده در قانون می توانند شکایات خود را از طریق سازمان بازرسی، ستاد ملی جمعیت، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بازرسی هر یک از دستگاه های ذیربط، مطرح کنند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام «علی گودرزی» پژوهشگر و دبیر جایزه ملی جوانی جمعیت به تبیین ابعاد مختلف ضرورت تغییر رویکرد اجتماعی و زندگی خانواده ها در راستای جوانی جمعیت پرداخت و ضرورت های فرزندآوری در خانواده های ایرانی را تبیین کرد.

افزایش میانگین سنی خانواده ها و نیاز به تجدید نسل برای زندگی آینده، آسیب های کاهش تعداد فرزندان در خانواده ها و تأثیر این موضوع در روابط فرهنگی و اجتماعی و … از جمله مواردی بود که برای مخاطبان تبیین شد و به پرسش های مخاطبان در این زمینه نیز پاسخ داده شد.

همچنین بخشی از این دوره کارگاهی، به نحوه ارائه ضرورت های فرزندآوری و جمعیت توسط کنشگران حاضر در این دوره اختصاص یافت.

گفتنی است این دوره آموزشی به همت کانون و مؤسسه فرهنگی هنری شهید روحی مشهد برگزار شده و فعالان و علاقمندان به فعالیت در حوزه جمعیت که عضو کانون های فرهنگی-هنری مساجد هستند، در این دوره به فراگیری آموزش های لازم در این زمینه می پردازند تا با تبدیل شدن به یک کنشگر اجتماعی، بتوانند گامی در راستای آگاه سازی خانواده ها بردارند.