صلابت و غیرت شهید الداغی برای نسل های آینده ماندگار شد

صلابت و غیرت شهید الداغی برای نسل های آینده ماندگار شد هادی عارفی هنرمند سبزواری، سازنده تندیس شهید غیرت به تشریح نمادشناسی این اثر هنری پرداخت. به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ هادی ‌عارفی، هنرمند سبزواری گفت: در خصوص مفهوم طرح های به […]

صلابت و غیرت شهید الداغی برای نسل های آینده ماندگار شد

هادی عارفی هنرمند سبزواری، سازنده تندیس شهید غیرت به تشریح نمادشناسی این اثر هنری پرداخت.

d8b5d984d8a7d8a8d8aa d988 d8badb8cd8b1d8aa d8b4d987db8cd8af d8a7d984d8afd8a7d8badb8c d8a8d8b1d8a7db8c d986d8b3d984 d987d8a7db8c d8a2db8c 64842ee7479d2 صلابت و غیرت شهید الداغی برای نسل های آینده ماندگار شد

به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ هادی ‌عارفی، هنرمند سبزواری گفت: در خصوص مفهوم طرح های به کار رفته در این اثر، باید گفت که سردیس شهید الداغی با ایده ای طراحی شد که بتواند پویایی کار، صلابت شهید و دور اندیشی ایشان را با نمایی لطیف و جذاب و مفهومی، به تصویر بکشد.

از این رو، نمای کلی کار از نظر ظاهری یک ستون یادبود مستحکم، هندسی و ساده است که نماد پایداری و استواری بوده و با فرم های منعطف و پیچیده ترکیب شده که از تضاد این دو فرم متفاوت برای جذابیت بیشتر کار استفاده شد.

این هنرمند افزود: حجم بته جقه که در پایین سردیس به کار رفته، از نماد های پهلوانان زورخانه ای بوده که نماد پهلوانی و غیرت محسوب می شود و تبدیل به مدالی شده که بر گردن شهید جای گرفته است.

سازنده سردیس شهید الداغی بیان کرد: از نگاه دیگر فرم های پیچیده که از مدال (بته جقه) و از سمت زمین به سمت بالا در حرکتند و شهید را در بر می‌گیرند و همچنان به سمت بالا گرایش دارند نمای حمایتی داشته و مفهوم نهایی عبارت “شهید به وجه الله نظر‌ می کند” را، تداعی می کنند.

این سردیس به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید غیرت حمید رضا الداغی، با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرماندار ویژه، اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شهروندان سبزواری، در محل بوستان شهید الداغی سبزوار رونمایی شد.