مدیرکل امور عشایر خراسان‌رضوی

عشایر خراسان‌رضوی با ۳۴ سیاه‌چادر میزبان زائران نوروزی هستند

مشهد-آسنا- مدیرکل امور عشایر خراسان‌رضوی گفت: ۳۴ سیاه‌چادر عشایری در آستانه نوروز امسال در ورودی شهر‌های استان و در مکان‌های تعیین شده در سطح شهرستان‌ها یا استان برپا می‌شود.

به گزارش آسنا، محمدحسین جعفری با اعلام این خبر، اظهار کرد: هدف از برپایی سیاه‌چادر‌ها و نوروزگان‌ها در مسیر‌های ورودی به استان، شهرستان و داخل شهر، خدمات‌رسانی به زائران و میهمانان امام رضا(ع) و معرفی این قشر است که در کنار آن فروش محصولات عشایری، صنایع دستی و … برای کمک به اقتصاد خانوار عشایری انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌رضوی ادامه داد: این اقدام با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و سایر دستگاه‌های اجرایی محقق شده است.

مدیرکل عشایر خراسان‌رضوی با بیان اینکه ۱۰ شهرستان استان در این قالب، برپایی سیاه‌چادر را در ایام نوروز در دستورکار دارند، گفت: هر سیاه‌چادر عشایر یک نمایشگاه توانمندی عشایر است که ضمن معرفی توانمندی‌های جامعه عشایری، فرصت خرید مسافران و زائران از تولیدات عشایر را فراهم می‌کند.

او تصریح کرد: توانمندی عشایر فقط در موضوع دام و تولیدات دامی نیست، بلکه عشایر ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی، امنیتی و اجتماعی دارند.