فیلم بعد از ظهرهای فعال در تقابل با فضای مجازی

به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ فیلم‌برداری تله فیلم داستانی «بعد از ظهرهای فعال»، به کارگردانی سید مهدی رضازاده فخار، آغاز شد. این فیلم داستانی با در نظر گرفتن دغدغه‌های جامعه در تقابل  کودکان و نوجوانان با فضای مجازی، تلاش می‌کند زمان فراغت […]

به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ فیلم‌برداری تله فیلم داستانی «بعد از ظهرهای فعال»، به کارگردانی سید مهدی رضازاده فخار، آغاز شد.

این فیلم داستانی با در نظر گرفتن دغدغه‌های جامعه در تقابل  کودکان و نوجوانان با فضای مجازی، تلاش می‌کند زمان فراغت دانش‌آموزان را با استفاده از هنر، خلاقیت و حرفه‌آموزی اشباع کند و آنان را با این ترفند از شبکه‌ها و فضای مجازی دور نگه‌ دارد .

سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: بسیاری از سریال‌ها و کتاب‌ها ایجاد کننده فرهنگ در دنیا هستند؛ بهره نبردن از فضای رسانه‌ای با وجود داشتن اختیارات و تأثیرات، خسارتی بزرگ است.

وی افزود: باید قدردان همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های منسجم و متراکم باشیم؛ چرا که به ندرت دیده می‌شود.
فنی‌ و حرفه‌ای آمادگی قرار دادن بخشی از ساختمان‌ها را در اختیار واحدهای تولیدی برای آموزش‌های خاص دارد و بر روی آموزش‌های حین کار تاکید شده است.

وی بیان کرد: مطمئناً هر دانش‌آموزی در قالب این فیلم سینمایی، مهارتی بیاموزد، بسیار موفق خواهد بود؛ زیرا آموزش هر مهارت، ذهن را بازتر می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: دانش‌آموزان ما باید با صنعت آشنایی بیشتری پیدا کنند، مهارت آموزی کنند و برای آینده ایده‌پردازی کنند.

شوشتری عنوان کرد: ما شاهد هستیم بسیاری از سریال‌ها و کتاب‌ها ایجاد کننده فرهنگ در دنیا هستند. فرزندان‌ما با تماشای یک سریال، تغییرات بسیار زیادی می‌کنند.

محسن نصرپور مدیرکل صدا‌ و سیمای خراسان رضوی در افتتاحیه فیلم سینمایی “بعدازظهرهای فعال” گفت: شرکت‌‌ها و کارخانه‌های بزرگ می‌توانند به کمک رسانه ملی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنر استان بیایند تا بخش‌هایی از هزینه‌های تولید آثار نمایشی را تأمین کنند.

وی افزود: آثار نمایشی، مهم‌ترین آثار و ساختار در تلویزیون است و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، باید به آثار نمایشی توجه و سرمایه گذاری شود.

مدیرکل صداوسیما ادامه داد: امید، اخلاق، آگاهی و دین چهار محوری است که باید در آثار تولیدی‌ ما وجود داشته باشد و خوشبختانه در فیلم سینمایی “بعدازظهرهای فعال” ، به این محورها پرداخته شده است.

سید مهدی رضازاده فخار، تهیه‌کننده ، نویسنده و کارگردان این فیلم در خصوص شرایط و نحوه ساخت آن گفت: طی نشستی که با مسؤلان اداره کل آموزش‌ و پرورش، فنی‌حرفه‌ای ، اوقاف و امور خیریه و برخی نهادهای دیگر انجام شد ؛ سهم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، پخش تلویزیونی و اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش ، قول پخش سینمایی این فیلم را داده است .

   این فیلم‌ساز، ضمن اعلام زمان تقریبی یک‌ ماهه فیلم‌برداری «بعد از ظهرهای فعال» خاطرنشان کرد: این فیلم در شهر مقدس مشهد با استفاده از بازیگران مشهدی و استانی و حضور ۴ بازیگر حرفه‌ای کشور در نقش‌های اصلی ، فیلم‌برداری خواهد شد.

مراسم آغاز تولید تله فیلم سینمایی “بعدازظهرهای فعال” با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش و صمت خراسان رضوی برگزار شد.