رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان از یک حساسیت و ویژگی خاصی برخوردار است

مشهد- آسنا- امسال مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان از یک حساسیت و ویژگی خاصی برخوردار است. شعار امسال، نظام نوین جهانی، نسل آرمانی است.

به گزارش آسنا، حجةالاسلام سید محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری بزرگداشت ۱۳ آبان گفت: امسال مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان از یک حساسیت و ویژگی خاصی برخوردار است. مظلومیت ۷۵ ساله مردم بی‌دفاع و بی پناه فلسطین و نسل کشی در سرزمین غزه توسط چراغ سبز آمریکا و رژیم صهیونیستی غاصب است.

وی افزود: در این جنگ نابرابر اکثر قریب به اتفاق دنیا به صحنه آمدند و حمایت خود را از مردم بی دفاع غزه اعلام کردند. در مشهد مقدس از ابتدای این حرکت تلخ، مردم در صحنه بودند و به خوبی موضوع مظلومیت مردم فلسطین را به نمایش گذاشتند، که این حرکت در سراسر استان و کشور موثر بود.

حجةالاسلام سلطانی افزود: در یوم الله ۱۳ آبان سه رویداد تاریخی افتاده است. تبعید امام راحل به ترکیه در سال ۴۲، شهادت گروهی از دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ که امام آن را به عنوان انقلاب دوم نامیدند.

وی ادامه داد: این مراسم در مشهد از ساعت ۸/۳۰ صبح با تجمع مردم در میدان بسیج و از ساعت ۹ صبح بصورت رسمی شروع خواهد شد.
مراسم امسال در روز شنبه ۱۳ آبان در سراسر خراسان رضوی با شکوه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، از میدان بسیج تا میدان بیت المقدس خواهد بود. حجةالاسلام حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند و قطعنامه‌ پایانی در حضور جمعیت باشکوه مردم مشهد مقدس قرائت می‌گردد.

وی در پایان گفت: سرویس دهی رایگان اتوبوس و قطار شهری، احتزاز پرچم نیروهای مقاومت، حماس و فلسطین در مسیر راهپیمایی، اجرای سرود با زبانهای مختلف، نمایشگاه‌های فرهنگی، به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل در میدان بیت المقدس و چهارراه دانش، نقاشی پرچم زیر پای عابران و مردم در مسیر راهپیمایی، استقرار تماشاخانه سیار کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و اکران فیلم‌های ضد استکباری در مسیر راهپیمایی، نام‌گذاری تمام مسابقات ورزشی به نام شهدای ۱۳ آبان، از جمله این برنامه ها است.