شگفتی‌ها و نوآوری‌های قرآن بی پایان است

شگفتی‌ها و نوآوری‌های قرآن بی پایان است. به گزارش آسان سفر نیوز قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: قرآن تنها کتابی است که شگفتی‌ها و نوآوری‌های آن هرگز پایانی ندارد. یوسف امینی، در مجمع عمومی اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت در تالار شهر مشهد با اشاره به […]

شگفتی‌ها و نوآوری‌های قرآن بی پایان است.

به گزارش آسان سفر نیوز قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: قرآن تنها کتابی است که شگفتی‌ها و نوآوری‌های آن هرگز پایانی ندارد.

یوسف امینی، در مجمع عمومی اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت در تالار شهر مشهد با اشاره به سخن حضرت علی علیه السلام که  قرآن را دارای ظاهر زیبا  وباطن عمیق معرفی کرده است گفت : زیبایی ظاهری قرآن کریم در  اعجاز ادبی، فصاحت و بلاغت آن متجلی شده است.

وی در خصوص شگفتی‌های پایان ناپذیرقرآن نیز عنوان کرد:علوم مختلف با نوآوری های جدید  کهنه و قدیمی می‌شوند  اما قرآن تنها کتابی است که شگفتی‌ها و نوآوری‌های آن هرگز پایانی ندارد و بنا بر اقتضائات خاص هر زمان و دوره ای سخن قرآن تازه است و این از شگفتی های قرآن است.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این هستیم که قرآن از مهجوریت خارج شده است و فعالیت های مختلفی برای فراگیری قرآن انجام می شود.

امینی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید به مقتضیات زمان توجه کنیم و بر اساس نیازهای روز حرکت کنیم و نیازهای فرهنگی جامعه را از طریق معارف قرآن کریم پاسخگو باشیم؛ لذا در گام دوم انقلاب اسلامی باید فراتر از آنچه که الان وجود دارد، در حوزه قرآنی  فعال و پویا باشیم. باید فرهنگ قرآنی در رفتار و روابط فردی و اجتماعی حاکم شود.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر این‌که باید نهضت عمل به قرآن در جامعه ایجاد شود، تصریح کرد: در خصوص آسیب‌های اجتماعی اگر جامعه قرآنی باشد و فرهنگ قرآنی در آن پیاده شود، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.