مطرح کردن نیازهای حوزه زیارت در قالب جشنواره رسانه ای امام رضا (ع)

مدیر عامل خبرگزاری فارس برگزاری جشنواره‌ای رسانه‌ای امام رضا(ع) را اقدامی مبارک در عرصه فرهنگ و رسانه کشور برشمرد و گفت: این جشنواره علاوه بر ایجاد بستر مناسب ترویج فرهنگ رضوی، فرصت تازه‌ای را برای مطرح کردن نیازهای حوزه زیارت از زبان رسانه نیز فراهم می‌کند.

مطرح کردن نیازهای حوزه زیارت در قالب جشنواره رسانه ای امام رضا (ع)

به گزارش آسان سفر نیوز، مدیر عامل خبرگزاری فارس برگزاری جشنواره‌ای رسانه‌ای امام رضا(ع) را اقدامی مبارک در عرصه فرهنگ و رسانه کشور برشمرد و گفت: این جشنواره علاوه بر ایجاد بستر مناسب ترویج فرهنگ رضوی، فرصت تازه‌ای را برای مطرح کردن نیازهای حوزه زیارت از زبان رسانه نیز فراهم می‌کند.

پیام تیرانداز در گفتگو با آستان‌نیوز با اشاره به آغاز دومین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، درباره جایگاه و اهمیت آن اظهار کرد: اصل این جشنواره که با محوریت امام رضا(ع) و اشاعه فرهنگ رضوی فعالیت دارد، اقدام بسیار مبارکی است و جای تقدیر دارد.

مسئولیت همگانی برای ترویج فرهنگ رضوی
 وی ادامه داد: یکی از اهداف مهمی که با برگزاری این جشنواره محقق می‌شود، این است که اذهان و افکار مردم را به سمت و سوی فرهنگ رضوی معطوف کرده و این نکته را یادآوری می‌کند که همه ما در بسط و اشاعه فرهنگ غنی اهل بیت(ع) و به ویژه فرهنگ و سیره رضوی  مسئولیت داریم.

زیارت؛ مقوله‌ای فراتر از مرزهای جغرافیایی
تیرانداز ادامه داد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) همچنین این نکته را به ما یادآوری می‌کند که بحث زیارت تنها منحصر به شهر مشهد نیست بلکه موضوعی ملی، فراملی و فراتر از مرزهای جغرافیایی است که باید با کمک رسانه‌ها در کل عالم گسترش یابد.

ایجاد بستر هم‌افزایی رسانه‌ها
مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: بسط و گسترش این فرهنگ غنی، در واقع ادای دینی است که مسئولیت آن بر عهده رسانه‌ها گذاشته شده و باید از تمام‌ ظرفیت‌های رسانه‌ای برای انجام آن استفاده کرد که جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) بستر این هم‌افزایی را ایجاد کرده است.

معطوف شدن ذهن‌ها به سمت فرهنگ رضوی
تیرانداز ادامه داد: تمامی محاسنی که در دین اسلام به آن سفارش شده و به عنوان ارزش برای ما مسلمانان قلمداد می‌شود را می‌توانیم در دستگاه تربیتی رضوی که از طریق رسانه دنبال و به جامعه نسل جوان منتقل کنیم.

وی افزود: در حقیقت برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) به ما کمک می‌کند ذهن‌هایمان را به این رسالت و مأموریت مهم، معطوف و تلاشمان در این عرصه را بیشتر کنیم.

مطرح شدن نیازهای حوزه زیارت از زبان رسانه

مدیر عامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: شاید گرفتاری‌ها، بزنگاه‌ها و روزمرگی‌های روزانه موجب شود از اهداف و رسالت‌های اساسی‌تر غفلت کنیم اما برگزاری این جشنواره‌ موجب می‌شود هم افراد و هم رسانه‌ها، توجهشان به این اهداف بیشتر جلب شود.

وی افزود: همچنین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) کمک می‌کند تا برخی نیازها و موضوعات در حوزه زیارت، از زبان رسانه مطرح شود و متولیان امر زیارت و مدیران آستان قدس رضوی از آن استفاده کنند و مردم از اثرات آن بهره‌مند شوند.