گرافی همبند برای هندسه فرهنگ

گرافی همبند برای هندسه فرهنگ به گزارش آسان سفر نیوز افشین تحفه‌گر خبر داد: کارگاه هم‌افزایی بین‌دستگاهی با هدف شتاب‌دهی به تدوین برش استانی نقشه مهندسی کشور برگزار شد. سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به الزام قانونی تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگ کشور تا پایان سال جاری گفت: با هدف شتاب‌دهی […]

گرافی همبند برای هندسه فرهنگ
به گزارش آسان سفر نیوز افشین تحفه‌گر خبر داد:
کارگاه هم‌افزایی بین‌دستگاهی با هدف شتاب‌دهی به تدوین برش استانی نقشه مهندسی کشور برگزار شد.
سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به الزام قانونی تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگ کشور تا پایان سال جاری گفت: با هدف شتاب‌دهی به فرآیند تدوین سند استانی مهندسی فرهنگ، کارگاهی با مشارکت نمایندگانی از نهادها و دستگاه‌های اجرایی عضو شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد. در این نشست، روند تدوین سند و گام‌های پشت‌سر گذاشته‌ شده‌ی آن از سوی مرکز مطالعات فرهنگی شورا تبیین و پنج مسأله اولویت‌دار فرهنگی استان تشریح شد.
وی افزود: در ادامه‌ی این نشست، مدل‌‎های مطالعاتی در دسترس، تحقق‌پذیر و کاربردی برای تکمیل فرآیند تدوین سند ارائه و از اعضا خواسته شد برمبنای مدل‌های ارائه شده، اسناد فرادستی و الزامات قانونی، اقدامات و برنامه‌های مترتب از مأموریت‌های قانونی دستگاه‌های خود را احصاء و همراه با نگاشت نهادی اجرای برنامه‌ها به‌گونه‌ای پیشنهاد دهند که سند حاصل به مثابه یک گراف همبند، به نظام‌مندی و ارتباط منطقی برنامه‌های استانی در مهندسی فرهنگی استان بیانجامد.
افشین تحفه‌گر سپس با اشاره به پایان مهلت قانونی تدوین برش استانی نقشه مهندسی کشور، تشریح کرد: گستردگی جغرافیایی، گوناگونی قومی، تبادلات خرده‌فرهنگی، پیشاهنگی و در زمینه‌های متنوع فرهنگی و فراتر از همه، فرصت مغتنم وجود بارگاه قدسی حضرت ثامن‌الحجج(ع) که مرکز و بسیاری از شهرستان‌های استان خراسان رضوی را به شهرهای بین‌الملل تبدیل و مسائل فرهنگی آن را پهن‌دامنه‌تر از یک استان نموده است؛ از یک‌سو و الزام احصاء مسائل اولویت‌دار فرهنگی استان در پنج محور از سوی دیگر، گلوگاه‌های ویژه‌ی پیش‌روی برش نقشه مهندسی فرهنگی کشور در این استان بوده که سبب شده است تدوین آن به طول بیانجامد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با هم‌افزایی و همت دستگاه‌های عضو شورا، دبیرخانه بتواند تا پایان مهلت قانونی ارائه شده از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور؛ از سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگ رونمایی کند.