استفاده از ظرفیت‌های گردشگری قم، ترويج ارزش‌های ایرانی ـ اسلامی را به دنبال دارد

استفاده از ظرفیت‌های گردشگری قم، ترويج ارزش‌های ایرانی ـ اسلامی را به دنبال دارد به‌گزارش آسنا به‌نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه ایران‌گردی وجهان‌گردی، روح‌الله حسین‌زاده در این دیدار ضمن‌ قدردانی از زحمات تلاشگران حوزه گردشگری استان قم در خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی، اقدامات انجام شده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و ‌صنایع‎دستی استان قم را […]

استفاده از ظرفیت‌های گردشگری قم، ترويج ارزش‌های ایرانی ـ اسلامی را به دنبال دارد

به‌گزارش آسنا به‌نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه ایران‌گردی وجهان‌گردی، روح‌الله حسین‌زاده در این دیدار ضمن‌ قدردانی از زحمات تلاشگران حوزه گردشگری استان قم در خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی، اقدامات انجام شده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و ‌صنایع‎دستی استان قم را در تامین  رفاه و اسکان مسافران‌نوروزی بسیار مهم‌ بر‌شمرد.

او گفت: «با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال‌های اخیر شاهد تعطیلات نوروزی بدون مسافر و گردشگر بودیم. اما امسال با توجه به کاهش این بیماری و‌ اقدامات انجام شده از سوی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و ‌ارائه خدمات مطلوب، امکان انجام سفرهای نوروزی میسر شد و شاهد تقویت این صنعت آسیب دیده بودیم.»

حسین‌زاده اضافه کرد: «برخورداری شهر قم از جاذبه‌های مذهبی مانند حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران، اين شهر را به يکی از مهم‌ترين محورهای گردشگری مذهبی و زيارتی کشور تبديل کرده است.»

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی‌توسعه ایران‌گردی و‌ جهان‌گردی، در ادامه گفت: «استفاده بهينه و کارآمد از ظرفیت‌های مذهبی و گردشگری و صنایع‌دستی شهر قم در کنار ایجاد اشتغال  منجر به ترويج و گسترش ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی، معرفی ارزش‌های انقلاب و فرهنگ ناب اسلامی ـ ايرانی و غنا بخشيدن به فرهنگ معنوی در سطوح بين‌المللی، منطقه‌ای و ملی می‌‌شود.»

در این نشست همچنین در خصوص ظرفیت‌های گردشگری این استان و‌جذب سرمایه‌گذار به‌منظور توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در استان قم، ایجاد شهرک و بازارچه‌های صنایع‌دستی و سایر اقدامات مؤثر در راستای گسترش هرچه بیشتر این صنعت گفت‌وگو و مقرر شد گروه‌های کارشناسی شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی تصمیمات این‌جلسه را به‌منظور عملیاتی شدن آن پیگیری کنند.