یادواره سردار شهید مرتضی جاویدی از زبان آزاده محمد مهدی عبدلهی

شهیدی که جانش را فدای سردار سلیمانی کرد

اشلو در جریان عملیات والفجر 2 زمانی که 4شب و5 روز در محاصره قرار میگیرند، از پشت بی سیم اعلام میکنند که سلام مرا به امام برسانید و بگویید، نخواهیم گذاشت که حادثه اُحد بار دیگر در اسلام تکرار شود.

شهیدی که جانش را فدای سردار سلیمانی کرد

به گزارش آسان سفر نیوز یادواره سردار حماسه ساز تنگه اُحد شهید مرتضی جاویدی (اشلو) در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۷ گلزار شهدای امامزاده شمس الدین جلیان فسا برگزار شد که در این یادواره محمد مهدی عبدالهی آزاده و جانباز دفاع مقدس به روایت حماسه تنگه احد و از خودگذشتگی شهید مرتضی جاویدی (اشلو) پرداخت .

محمد مهدی عبدالهی اینگونه روایت می‌کند:

ایشان با ذکر قابلیتهای این شهید بزرگوار، یاد آوری کردند که اشلو در جریان عملیات والفجر ۲ زمانی که ۴شب و۵ روز در محاصره قرار میگیرند، از پشت بی سیم اعلام میکنند که سلام مرا به امام برسانید و بگویید، نخواهیم گذاشت که حادثه اُحد بار دیگر در اسلام تکرار شود. واین کلام معنوی کلید واژه فتح حاج عمران ویک پیروزی شگرف میگردد. بعد از این عملیات امام بر پیشانی اشلو بوسه ای تاریخی زد که شهید صیاد شیرازی میفرماید:ندیدم رفتاری که امام با اشلو کرد با فرماندهی دیگر کرده باشد. اشلو در جریان کربلای ۴ به مرخصی نرفت تاوقت شهادتش که در جریان کربلای ۵ در هفتم بهمن ماه سال ۶۵ رخ داد.وفرمود: خجالت میکشم درچهره خانواده های شهدا نگاه کنم.

صبح روز ۷ بهمن سال ۶۵ ساعت ۶/۳۰ دقیقه صبح حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت لشکر ۴۱ثارالله کرمان با گروهی از نیروهایش در محاصره بعثی ها گرفتار میشود ودر آستانه اسارت یا شهادت قرارمیگیرد.خبر به محاصره افتادن حاج قاسم را سردارشهیدحاج احمد کاظمی وسردارحاج جعفر اسدی از پشت بی سیم مخابره میکنند. واز اشلو میخواهند که به کمک حاج قاسم برود.

اشلو با نیروهایش حلقه محاصره را میشکند وحاج قاسم را از محاصره بیرون میکشد در همین معرکه آتش وخون، حوالی ساعت ۹ صبح اشلو به شهادت میرسد. بعد از شهادت ایشان روزنامه های عراقی با درج تصویری از پیکر مطهر این شهید بزرگوار، چنین تیتر میزند: «هلکت اشلو» یعنی اشلو به هلاکت رسید. که امروزه مشخص است که هلاک شده صدام و حزب بعثش هست وسعادتمند اشلو.

در وصف ایشان سردار دلها حاج قاسم سلیمانی میفرماید.:اشلو به تنهایی یک گردان بود وگردانش یک لشکر بود. مرتضی جاویدی به خاطر من شهید شد مرا نجات داد.

راوی دفاع مقدس وجانباز آزاده عبدالهی اضافه کرد: ‌با همت شهید جاویدی، واراده ی پروردگار، حاج قاسم ذخیره ای ماند برای روزهای پر مخاطره دهه ۹۰٫و اشلو هم، در مجاهدت ایشان در سوریه وعراق ودفاع از حرمهای اهل بیت سهیم شد و هردوتاریخ ساز شدند.در واقع این یادواره گرامیداشت سالگردشهادت اشلو وتجدید حیات سردار دلها حاج قاسم سلیمانی باید نامید.

وامروز هم جوانان ما میتوانند اشلو وحاج قاسمهای دهه ۱۴۰۰ شوند همانگونه که به نقل از سردار یدالهی( در سال ۹۶) حاج قاسم، همان مرتضی جاویدی مدل ۹۶ می باشد . جوانان ما هم میتوانند، تاریخ سازی کنند.

روحشان شاد وراهشان پر رهرو باد