رئیس اداره هنری و تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری

۸۵ اثر در جشنواره هنرهای شهری ۱۴۰۳ برگزیده شدند

مشهد-آسنا- رئیس اداره هنری و تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری گفت:85 اثر هنری در بخش های مختلف جشنواره هنرهای شهری مشهد برگزیده شدند.

به گزارش آسنا، علی مسافری در همین رابطه بیان کرد:پانزدهمین دوره از جشنواره هنرهای شهری به مناسبت استقبال از بهار ۱۴۰۳ برگزار و در بخش های مختلف از جمله آذین بندی، هنرهای نوری، دیوار نگاری، المان های موقت شهری، به همراه بخش هنرهای مردمی فراخوان داده شد.

وی ادامه داد:فراخوان شرکت در این جشنواره در تیرماه منتشر و تا اواسط مهرماه این مهلت برای حضور هنرمندان تمدید گردید و از اوایل آبان‌ماه داوری در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره آغاز شد.

مسافری در خصوص نحوه داوری آثار در جشنواره امسال توضیح داد:در داوری های امسال، به نوآورانه بودن اثر هنری، ایده های خلاقانه در راستای موضوعات جشنواره، دقت در خصوص همسو بودن آثار با جشنواره و همچنین به اصالت آثار توجه گردید.

رئیس اداره هنری و تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد همچنین تصریح کرد:در جشنواره هنرهای شهری امسال هزار و ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد ۸۵ اثر در بخش های مختلف این جشنواره از جمله نقاشی دیواری ۵ اثر، المان های شهری ۲۳ اثر، هنرهای نوری ۹ اثر و آذین بندی ۲۸ اثر هنری انتخاب شد.

مسافری همچنین در خصوص بخش هنرهای مردمی این جشنواره افزود:در این بخش با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و هنری شهر مشهد و انتشار فراخوان مجزا زمینه مشارکت گسترده مردم و علاقه مندان حضور در رویداد هنرهای شهری مشهد فراهم گردید.

وی تصریح کرد:امسال نیز با حمایت های خوب شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد عرصه مشارکت گسترده هنرمندان در فضای شهری مشهد بیش از گذشته فراهم شد و امیدواریم با همکاری سایر نهادهای هنری شاهد برگزاری رویداد به یاد ماندنی استقبال از بهار ۱۴۰۳و همچنین ماه مبارک رمضان باشیم.