مقاله ویژه

دریاچه شورمست یکی از جاذبه های طبیعی و بکر

دریاچه شورمست دریاچه شورمست یکی از جاذبه های طبیعی و بکر در نزدیکی تهران است که آب و هوای خنک آن در فصل تابستان و بهار بسیار مورد توجه پایتخت نشینان قرار می گیرد . دریاچه شورمست تنها دریاچه طبیعی در شهرستان سوادکوه است که در میان منطقه جنگلی قرار دارد و صدای پرندگان و […]

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست یکی از جاذبه های طبیعی و بکر در نزدیکی تهران است که آب و هوای خنک آن در فصل تابستان و بهار بسیار مورد توجه پایتخت نشینان قرار می گیرد . دریاچه شورمست تنها دریاچه طبیعی در شهرستان سوادکوه است که در میان منطقه جنگلی قرار دارد و صدای پرندگان و آرامش دریاچه در میان طبیعت بسیار دیدینی و بکر است . این دریاچه ریبا در شمال کشور و در استان زیبای مازندران قرار دارد .

این دریاچه زیبا و مسحورکننده در دروازه ورود به شمال ایران و در جاده ای پررفت و آمد قرار دارد . هنوز دریاچه شورمست خیلی شناخته شده نیست و انتظار می رود مورد استقبال زیادی قرار گیرد .این دریاچه در ۵ کیلومتری شهرک صنعتی شورمست قرار دارد که به دلیل قرار داشتن در شاهراه تهران – شمال توجه ویژه ای به آن شده است .

وجود دریاچه در میان جنگل درختان راش باعث شده تا رنگ این دریاچه گاهی به رنگ سبز دیده شود .

امکانات شورمست خیلی زیاد نیست امام با توجه به استقبال گردشگران روز به روز به امکانات رفاهی آن زساد می شود . موارد تفریحی و رفاهی دریاچه عبارتند از :

کرایه اسب و اسب سواری

اتاق های کوچک اجاره ای برای اتراق در کنار دریاچه

امکان زدن چادر و اقامت در اطراف دریاچه

دکه های فروش تنقلات و خواربار

حضور پلیس برای برقراری امنیت

پارکینگ وسیع

کرایه قایق و قایق سواری

امکان ماهیگیری

به دلیل وجود کوهستان در دورتادور دریاچه ، در فصل زمستان آب و هوای آن سرد و در بهار بسیار خنک و دل انگیز است . اگر در بهار به این دریاچه سفر کنید نسیم تن نوازی را در آن حس می کنید ولی اگر در پاییز یا زمستان به شورمست سفر می کنید باید با لباس های گرم حتما به آن جا بروید .

پس از تفریح و دیدن کامل دریاچه بهتر است سری هم به دیدنی های دیگر منطقه دریاچه شورمست بزنید . پل عجیب و زیبای ورسک ، امام زاده عبدالحق سوادکوه ، برج اجیم ، قلعه کنگ لو ، امام زاده سام ، کوه های صخره ای خروا و نروا از دیگر جاذبه های زیبای گردشگری اطراف دریاچه شورمست هستند . در ضمن دریاچه سد برنجستانک یک ساعت تا دریاچه فاصله دارد . تپه باستانی گردکوه که در نزدیکی قائم شهر قرار دارد و روستای زیبای آلاشت که حدود یک ساعت فاصله دارد .