مدیر عالی حرم مطهر رضوی

آستان قدس رضوی میزبان زائران در ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳

مشهد-آسنا- مدیر عالی حرم مطهر رضوی از آمادگی کامل بخش‌های مختلف این بارگاه ملکوتی برای میزبانی از زائران و مجاوران در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش آسنا، رضا خوراکیان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به شعار امسال برنامه‌های آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان با عنوان «آرام‌ جان‌ها، بهار حرم و بهار زندگی»، گفت: «سعی شده متناسب با شرایط اجتماعی، ماه رمضان و بهره‌گیری از معارف قرآنی شرایط نشاط دینی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی تشرف زائران در زمان تحویل سال نو، از برنامه‌های ویژه این آستان مقدس برای این ایام خبر داد و گفت: برنامه تحویل سال نو ۱۴۰۳ بعد از اقامه نماز صبح شروع خواهد شد و علاوه‌بر اجرای برنامه‌های داخل حرم مطهر رضوی، ارتباط ویژه با غزه نیز خواهیم داشت.

خوراکیان از برگزاری جلسات ترتیل قرآن، برنامه تفسیر قرآن، مراسم مناجات‌خوانی، کرسی‌های تلاوت قرآن و مراسم شب‌های قدر به زبان‌های مختلف در حرم مطهر رضوی خبر داد.

وی همچنین به تدارک برنامه‌های مختلف برای زائرین غیرایرانی، بانوان و ناشنوایان در این ایام اشاره کرد. مدیر عالی حرم مطهر رضوی از پخش زنده برنامه‌های ماه رمضان از حرم مطهر به شش زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، آذری و ترکی استانبولی خبر داد.

وی همچنین از توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار افطاری در ایام ماه مبارک رمضان بین روزه‌داران خبر داد و گفت: این میزان شامل توزیع ۹۰۰ هزار بسته افطاری سبک در صحن‌ها و رواق‌ها خواهد بود.

خوراکیان در پایان به گل‌آرایی، کتیبه‌آرایی و نورآرایی حرم مطهر رضوی در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مجموعه تدابیر مفصلی از خدماتی و اورژانس تا پدافند غیرعامل اتخاذ شده است تا محیطی امن و آرام برای تردد زائرین و شرایط تشرف آنان فراهم شود.

برخی از برنامه‌های آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳:

برنامه تحویل سال نو ۱۴۰۳ بعد از اقامه نماز صبح

برگزاری جلسات ترتیل قرآن

برنامه تفسیر قرآن با حضور استادان برجسته

مراسم مناجات‌خوانی هر شب در ماه رمضان

برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن

مراسم شب‌های قدر به زبان‌های فارسی، عربی و اردو

برنامه ویژه برای ترک‌زبان‌های آذری

مراسم اختصاصی برای ناشنوایان در شب‌های قدر

تدارک برنامه‌های مختلف برای زائرین غیرایرانی

۱۹ عنوان برنامه اختصاصی برای بانوان

پخش زنده برنامه‌های ماه رمضان از حرم مطهر به شش زبان

توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار افطاری

گل‌آرایی، کتیبه‌آرایی و نورآرایی حرم مطهر رضوی