رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی

از حکمرانی فرهنگی تا تحول در نظام اداری

مشهد-آسنا- نشست خبری نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در مشهد برگزار شد. در این نشست، نامزدها به ارائه رئوس برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ، اقتصاد، نظارت و مدیریت پرداختند.

به گزارش آسنا، غلامرضا بصیری پور، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی در این نشست به فرآیند انتخاب نامزدها اشاره کرد و گفت: این شورا با رصد و بررسی دقیق سوابق و برنامه‌های افراد مختلف، در نهایت ۵ نامزد را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات انتخاب کرد.

عباس پارسایی‌راد، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، از حمایت این شورا از نامزدهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات مجلس خبرگان خبر داد.

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری، یکی از نامزدهای منتخب، با بیان اینکه افق این ائتلاف مرام شهدا است، به اولویت‌های خود در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ صحیح نهادینه شود، اقتصاد و حتی سیاست خارجی نیز اصلاح می‌شود و در ریل صحیح به حرکت خود ادامه خواهد داد.

جواد کریمی قدوسی، دیگر نامزد این شورا، با تاکید بر جایگاه مجلس شورای اسلامی در تراز ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: بر خلاف نظر برخی که همچنان اصلاح وضعیت اقتصادی را در گرو توافق با کدخدا می‌دانند، اعتقاد داریم در کشور ظرفیت‌های مهمی وجود دارد و با نگاه به درون می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

فاطمه رحمانی، دیگر نامزد منتخب، بر نقش نظارتی مجلس و تکمیل کننده احکام برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس باید بر وظایف نمایندگی خود متمرکز باشند و قوانین مصوب مجلس باید علاوه بر پیوست فرهنگی، پیوست اجتماعی نیز داشته باشد.

محمد اسماعیل‌نیا، دیگر نامزد این شورا، با اشاره به جنگ گسترده رسانه و اقتصاد در کشور، بر شایسته سالاری و مدیریت جهادی برای غلبه بر مشکلات تاکید کرد و مهمترین برنامه‌های خود را موضوع امنیت غذایی و کشاورزی دانست.

مجتبی بذرافشان‌مقدم، دیگر نامزد منتخب، ایجاد تحول در نظام اداری و اجرایی از مسیر وضع قوانین مناسب را از اولویت‌های خود برای نمایندگی مجلس دانست و بر نظارت دقیق بر اجرای قوانین و شفافیت در عرضه محصولات به مردم تاکید کرد.

پرسش و پاسخ با نامزدها در ادامه این نشست، نمایندگان رسانه‌ها به طرح پرسش‌های خود از نامزدهای شورای ائتلاف پرداختند. عدم شفافیت در پاسخگویی و عملکرد نمایندگان ادوار مجلس، نقش لیست‌های موسوم به “هو المطلوب” و مهندسی آرا از جمله مواردی بود که مورد پرسش نمایندگان رسانه‌ها قرار گرفت.

نامزدهای منتخب شانا در پاسخ به این پرسش‌ها به ارائه توضیحات و برنامه‌های خود پرداختند. این نشست با بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در مشهد به پایان رسید.