مدیر عامل موسسه خراسان

امید به زندگی برای ۴ هزار کودک مبتلا به سرطان

مشهد-آسنا- مدیر عامل موسسه خراسان حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان که امروز در هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

به گزارش آسنا، در نشست خبری موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان که امروز در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، مدیر عامل این موسسه، خانم شیما شریفی، به مناسبت دهه جهانی سرطان، نکات مهمی را در خصوص این بیماری در کودکان بیان کرد.

سرطان در کودکان قابل پیشگیری نیست، اما قابل درمان است.

خانم شریفی با اشاره به آمار ۴۲۹ هزار کودک مبتلا به سرطان در سال در جهان و ۳۳ هزار کودک در ایران، تاکید کرد که متاسفانه راهی برای پیشگیری از این بیماری در کودکان وجود ندارد. اما اگر به موقع تشخیص داده و درمان مناسب انجام شود، ۸۰ درصد این کودکان می‌توانند بهبودی کامل پیدا کنند.

 

اهمیت درمان به موقع سرطان در کودکان

مدیر عامل موسسه خراسان با بیان اینکه “درمان به موقع” کلید طلایی نجات جان کودکان مبتلا به سرطان است، گفت: “اگر درمان به موقع انجام نشود، هزینه‌های بعدی ثمری نخواهد داشت و مسیر زندگی کودک از زنده ماندن به چگونه زنده بودن تغییر می‌کند.”

حمایت از بیش از ۴ هزار کودک مبتلا به سرطان

موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان در حال حاضر از بیش از ۴ هزار کودک مبتلا به سرطان در سراسر ایران، از سیستان و بلوچستان تا مازندران، حمایت می‌کند. این موسسه که در سال ۱۳۹۵ با همکاری موسسه محک تاسیس شده، در طول ۱۰ سال فعالیت خود، خدمات ارزشمندی را به کودکان مبتلا به سرطان ارائه کرده است.

 

خدمات موسسه به کودکان مبتلا به سرطان

خانم شریفی در ادامه به تشریح خدمات این موسسه پرداخت و گفت: “موسسه خراسان هزینه دارو و درمان کودکان شهرستانی که برای درمان به مشهد مراجعه می‌کنند را تقبل می‌کند. همچنین هزینه هتلینگ بیمار، تامین مواد غذایی، خدمات روانشناسی و سایر خدمات حمایتی مربوط به بیمار نیز توسط موسسه ارائه می‌شود.”

 

حمایت تا سن ۱۸ سالگی و بعد از آن

موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان تا سن ۱۸ سالگی از کودکان مبتلا به سرطان حمایت می‌کند. بعد از این سن نیز، موسسه همچنان وضعیت سلامتی این کودکان را پیگیری کرده و آزمایش‌های لازم را برای آنها انجام می‌دهد.

 

بازارچه نوروزی برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان

خانم شریفی در پایان به برگزاری بازارچه نوروزی موسسه اشاره کرد و گفت: “این بازارچه در روزهای سوم و چهارم اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب در دوراهی طرقبه-شاندیز و تالار پذیرایی ارشاد برگزار خواهد شد. درآمد حاصل از این بازارچه صرف تامین داروی کودکان مبتلا به سرطان می‌شود.”