مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی

انتخابات در خراسان رضوی بدون قطعی؛ پایداری کامل ارتباطات با تلاش ۳۵۰۰ نیروی فنی

مشهد-آسنا- علی دلگیر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی، از عدم وجود قطعی در سیستم‌ها و پایداری کامل ارتباطات در جریان انتخابات خبر داد. وی گفت: "تا این لحظه هیچ گونه قطعی در هیچ‌یک از سیستم‌ها نداشتیم و تمام ارتباطات ما پایدار است. خوشبختانه تمام شعب درگیر در انتخابات متصل و انتخابات با فرایندی عادی در حال برگزاری است."

به گزارش آسنا، علی دلگیر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی،  در جمع خبرنگاران در ستاد انتخاباتی استانداری خراسان رضوی گفت: تا این لحظه هیچ گونه قطعی در هیچ‌یک از سیستم‌ها نداشتیم و تمام ارتباطات ما پایدار است. خوشبختانه تمام شعب درگیر در انتخابات متصل و انتخابات با فرایندی عادی در حال برگزاری است.

دلگیر با اشاره به حضور ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از همکاران حوزه‌های مخابرات، همراه اول، ایرانسل، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای پشتیبانی از انتخابات، خاطرنشان کرد: برای پایداری ارتباطات ۳۰ گشت فیبرنوری در حوزه زیرساخت فیبرهای مخابرات در حال پایش مسیرهای فیبرها هستند تا حفاری غیرمجازی انجام نشود و سلامت فیبر نوری ما که تامین‌کننده پایداری ارتباطات هستند، به خطر نیفتد.

وی همچنین از آمادگی تیم‌های فنی برای رفع هرگونه مشکل احتمالی خبر داد و گفت: تیم‌هایی در شهرستان‌های استان آماده‌ شده‌اند تا در صورت بروز قطعی در یک نقطه به منطقه اعزام شوند و قطعی فیبر را تامین کنند. همچنین تیم‌های مربوط به رفع خرابی سایت‌های سیار نیز در استان توزیع شده‌اند. تیم‌های ما در بیشتر شهرستان‌ها آماده هستند و در صورت بروز هرگونه اتفاق در کوتاه‌ترین زمان ممکن به روزرسانی سیستم‌ها انجام خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در خصوص شبکه زیرساخت نیز گفت: تمام پهنای باندی که توسط شرکت زیرساخت تامین شده دارای سیستم محافظتی است. اگر در مسیری قطعی پیش آید، تامین و ریکاوری انجام‌ خواهد شد. اگر قطعی پیش آید بدون متوجه‌شدن کاربر، سیستم بازیابی شده و مسیر اطلاعات چرخش خود را ادامه‌خواهد داد. ما تا این لحظه حادثه‌ای نداشتیم و کاملا در این حوزه آماده هستیم تا روند عادی انتخابات ادامه پیدا کند.