فرماندار خواف

تایید صلاحیت ۴۵ نفر برای کرسی مجلس در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار

مشهد-آسنا- مهدی عباسپور، فرماندار خواف و حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدهاشم زر‌وندی دستیار مردمی‌سازی استاندار خراسان رضوی، در برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی از تایید صلاحیت 45 نفر از 90 داوطلب انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار خبر داد.

به گزارش آسنا، از مجموع ۵۴ نفری که در هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار تایید صلاحیت شده بودند، ۴۵ نفر در نهایت از سوی شورای نگهبان نیز تایید صلاحیت شدند.

عباسپور با بیان اینکه ۴۲ نفر از تایید صلاحیت‌شدگان مرد و ۳ نفر زن هستند، افزود: ۴۱ نفر از این افراد شیعه و ۴ نفر اهل تسنن هستند و برای یک کرسی رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به رده سنی ۳۵ نفر از تایید صلاحیت‌شدگان بین ۳۰ تا ۵۰ سال، گفت: این موضوع نشان‌دهنده اقبال و امید جوانان به آینده شهرستان و کشور است.

فرماندار خواف همچنین از وجود ۱۴۵ شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه خبر داد که ۵۳ شعبه در مناطق شهری و ۹۲ شعبه در مناطق روستایی مستقر خواهند شد.

عباسپور با بیان اینکه ۱۴۳ هزار نفر در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: از این تعداد ۹۴ هزار نفر در شهرستان خواف ساکن هستند.

وی همچنین از وجود ۱۳۲۰ دانش‌آموز رای‌اولی و ۵۳۰۰ رای‌اولی در مجموع در این حوزه انتخابیه خبر داد.

عباسپور در خصوص اقدامات انجام شده برای افزایش مشارکت در انتخابات گفت: بیش از ۵۰ جلسه با دعوت از مدیران ملی و استانی در سطوح مختلف جامعه از جمله اساتید، دانش‌آموزان و اصناف برگزار شده و دستاوردهای نظام تبیین شده است.

وی با اشاره به برآورد خوب از وضعیت مشارکت در انتخابات، گفت: براساس نظرسنجی انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که میزان مشارکت در این دوره مانند دوره‌های قبل باشد که شهرستان خواف یکی از بهترین شهرستان‌ها در حوزه مشارکت بوده است.

 

photo9870893986 1 تایید صلاحیت 45 نفر برای کرسی مجلس در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار

 

گروه‌های مردمی و جهادی؛ حلقه‌های میانی برای انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدهاشم زر‌وندی، دستیار مردمی‌سازی استاندار خراسان رضوی در برنامه استودیو انتخابات استانداری با اشاره به نقش گروه‌های مردمی در جلب مشارکت پررنگ مردم در انتخابات، گفت: مرجع مردم برای انتخاب اصلح، حلقه‌های میانی، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی هستند که ارتباط تنگاتنگ آن‌ها با مردم می‌تواند در مشارکت مردم نقش ویژه‌ای داشته باشد.

وی به اقدامات صورت گرفته از سوی این گروه‌ها اشاره کرد و گفت: کافه گفت‌وگو جهاد تبیین با حضور نخبگان، جوانان، دانشگاهیان و طلاب متخصص در حوزه دستاورد‌های انقلاب و مشارکت مردم در سطح جامعه فعال شده است.

جشن تکلیف سیاسی برای رای‌اولی‌ها با کمک دستیاران مردمی‌سازی و فرمانداران در سطح استان برگزار می‌شود. گروه‌های جهادی به دلیل ارائه خدمات ویژه در مناطق محروم ارتباط تنگاتنگی با مردم و جامعه هدف خود دارند.

زروندی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر دعوت به مشارکت از سوی همه افراد، گروه‌های جهادی را یکی از مهم‌ترین مرجع‌ها برای انتخاب فرد اصلح دانست و از آن‌ها دعوت کرد در جهاد تبیین و دعوت مردم به مشارکت حداکثری مشارکت کنند.

وی مجموعه مردمی‌سازی دولت در سطح استان‌ها و فرمانداری‌ها را حلقه واسط مردم و حاکمیت دانست و گفت: حمایت از گروه‌های جهادی کار ویژه این دستیاران است. ضرورت و اهمیت حضور و دعوت به مشارکت، وظیفه مجموعه‌های مردمی و حلقه‌های میانی را مضاعف می‌کند. م

اموریت اصلی گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی در این بازه زمانی تمرکز در حوزه مشارکت و دعوت مردم برای انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری است.

دستیار مردمی‌سازی استاندار خراسان رضوی در پایان گفت: حلقه اول ما در شهرستان‌ها دستیاران مردمی‌سازی فرمانداری هستند که در ۳۴ شهرستان فعالیت می‌کنند.

ما در استان بیش از ۴ هزار تشکل و گروه مردمی و جهادی داریم. انتخابات پیش رو فرصتی برای مردم است تا با انتخاب اصلح، مسیر پیشرفت کشور را هموارتر کنند.

حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، پشتوانه‌ای قوی برای نظام جمهوری اسلامی خواهد بود. از همه گروه‌های مردمی و جهادی دعوت می‌کنیم با تمام توان در جهاد تبیین و دعوت مردم به مشارکت حداکثری تلاش کنند.