مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی

تبیین شاعرانه مقاومت همسنگ جهاد است/ نسل دفاع مقدس انقطاع ندارد

مشهد-آسنا- سردار یوسفعلی‌زاده گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس باید فکر و اندیشه خود را به جامعه ارائه کنند تا منشا هدایت باشند چراکه نسل دفاع مقدس انقطاع ندارد بلکه مواج و گسترده است و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف در میدان‌های آزمایش توفنده‌تر از قبل نقش‌آفرینی می‌کنند که این نقش باید با زبان شعر برای جامعه تبیین شود.

به گزارش آسنا، از استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم رونمایی از کتاب «خاکریز‌های بیداری» مجموعه برگزیده اشعار دفاع مقدس و مقاومت شعرای خراسان رضوی و آیین تجلیل از تقدیرشدگان یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی که امروز با حضور جمعی از شعرا در مرکز فرهنگی و موزه دفاع این استان برگزار شد، اظهار داشت: بیان ما فی الضمیر در قالب شعر همچون عرصه نبرد حق و باطل است چراکه شعر در قالب کلمات وزین و آهنگین که شرح دلداگی است سروده می‌شود و اثرگذار است.

وی افزود: در میدان جهاد تبیین، باید با هر بیانی؛ مخصوصا بیان آهنگین شعر، ارزش‌ها، حماسه‌آفرینی‌ها، ایثارها، ازخودگذشتگی‌ها و دلدادگی‌های مادران شهدا و خانواده‌های پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت ارسال شده، گفت: همه این سخنان زیبا، دلنشین و از طرفی متعهدانه و مسئولانه است و باید دل‌های مشتاق را دعوت کرد تا آن‌ها را بشنوند.

یوسفعلی‌زاده در ادامه با اشاره به کتاب خاکریز‌های بیداری گفت: این کتاب حاوی اشعار ارزشمندی است که به خوبی گزینش شده و لازم است اهالی علم و ادب بخشی از وقت خود را به مطالعه این کتاب اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: برای اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی مایه افتخار است که از فعالیت‌های حوزه ادبیات حمایت کند. امیدواریم ان‌شاءالله مسیر رشد و تعالی این حوزه بیش از گذشته هموار شود تا این حرکت اثرگذار گسترش بیشتری پیدا کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی صد برابر شدن تولیدات حوزه دفاع مقدس است، بیان داشت: پیشکسوتان دفاع مقدس باید فکر و اندیشه خود را به جامعه ارائه کنند تا منشا هدایت باشد چراکه نسل دفاع مقدس انقطاع ندارد بلکه مواج و گسترده است و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف در میدان‌های آزمایش توفنده‌تر از قبل نقش‌آفرینی می‌کنند که این نقش باید با زبان شعر برای جامعه تبیین شود.