رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی

تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات

مشهد-آسنا- رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی از تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات در این استان خبر داد.

به گزارش آسنا، حسن امیری در برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه این استان بعد از تهران دومین استان از نظر تعداد صندوق رای است، گفت: ۴۶۲۷ صندوق رای در استان و فاروج جانمایی شده است که از این تعداد ۳۵۸۷ شعبه ثابت، ۱۰۴۰ شعبه سیار، ۲۸۲۲ شعبه شهری و ۱۸۰۵ شعبه روستایی هستند.

وی با اشاره به آموزش‌های انجام شده برای کاربران دستگاه‌های احراز هویت، اظهار کرد: برای هر شعبه در استان دو نفر کاربر دستگاه احراز هویت در نظر گرفته‌ایم که در مجموع ۹۵۰۰ نفر کاربر رایانه هستند.

امیری افزود: همچنین ۱۲ تا ۱۳ هزار نفر از بخشداران و فرمانداران هم آموزش دیده‌اند. وی با بیان اینکه امسال مردم می‌توانند با ۵ مدرک هویتی رای بدهند، گفت: طی این فرآیند دیگر شناسنامه ممهور به مهر نمی‌شود.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص وضعیت ارتباطات در شعب اخذ رای، گفت: ارتباط کامل در تمام شعب ثابت برقرار است و در صورت بروز مشکل، دستگاه احراز هویت می‌تواند با استفاده از روش‌های apm، ussd و dialup فعالیت‌ها را دنبال کند.

امیری از تجهیز ۲۰ بخشداری به فیبر نوری خبر داد و گفت: طی چند روز آینده تمام بخشداری‌ها به فیبر نوری مجهز می‌شوند.

وی همچنین از برگزاری سه مرحله مانور برای آمادگی هرچه بیشتر برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: در این مانورها، تمام فرایندهای انتخابات با استفاده از دستگاه‌های احراز هویت تمرین شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.