رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت

رویداد ملی «روایت پیشرفت» در مشهد مقدس آغاز به کار کرد

مشهد-آسنا- دومین رویداد ملی «روایت پیشرفت» با حضور 10 وزارتخانه و ارائه گزارش عملکرد دولت سیزدهم در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

به گزارش آسنا، رویداد ملی «روایت پیشرفت» به منظور تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در مشهد مقدس از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در نشست خبری این رویداد ضمن تبریک عید مبعث و دهه فجر انقلاب اسلامی، تبیین اقدامات و دستاوردهای دولت به ویژه برای علما و روحانیون را از رسالت‌های این مرکز عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره این رویداد در قم، گفت: دومین نمایشگاه همزمان با دهه مبارک فجر در آستان قدس رضوی برپا شده است و فضای تخصصی آن، بیشتر برای نخبگان مفید خواهد بود.

دولابی هدف از برگزاری این نمایشگاه را اطلاع مردم از اقدامات دولت در دو سال گذشته دانست و افزود: بازدید از این نمایشگاه، جهش معنادار اقدامات در دولت سیزدهم را به مخاطبین ارائه و موجب امیدآفرینی در جامعه خواهد شد.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با بیان اینکه زمینه پاسخ‌گویی به سوالات نخبگانی و مردم در این رویداد فراهم شده است، اظهار کرد: ۱۰ وزارت‌خانه در رویداد ملی روایت پیشرفت حضور فعال داشته و گزارش‌های ملی خود را ارائه می‌دهند.

وی همچنین از حضور سازمان انرژی اتمی، اندیشکده‌های مختلف و نهادهای حوزوی، دانشگاهیان، اقشار مختلف، خدام آستان قدس رضوی و زائران حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) در این رویداد خبر داد.

دولابی در خصوص برنامه‌های افتتاحیه و سخنرانی‌ها گفت: آئین افتتاحیه نمایشگاه روایت پیشرفت همزمان با شب مبعث در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور و سخنرانی احمد وحیدی وزیر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ بهمن‌ماه نیز به ترتیب علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، جواد اوجی وزیر نفت و بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در این رویداد حضور خواهند داشت.

دولابی در ادامه به نقش روحانیت در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: گسترش طرح امین در حوزه‌های علمیه به بیش از ۲۵ هزار مدرسه در سطح کشور رسیده است و روحانیت با کم‌ترین هزینه‌ها بیش‌ترین خدمات را به مردم ارائه می‌کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در کشور مانند مسکن، تورم و نقدینگی، گفت: بهبود این شرایط نیازمند زمان مناسب است و در سایه افزایش تولید، رونق صادرات، کاهش نقدینگی، ایجاد اشتغال و … باید سرعت گرانی و تورم کاسته شود.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در پایان، نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در بیان این موفقیت‌ها به جامعه را مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند امیدآفرینی در جامعه را افزایش دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ بهمن‌ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر به محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی مراجعه کنند.