فرماندار مشهد

استفاده از ظرفيت نخبگان برای دعوت آحاد مردم به مشاركت حداکثری در انتخابات

مشهد-آسنا-فرماندار مشهد به ضرورت استفاده از ظرفيت نخبگان برای مشاركت هرچه بيشتر در انتخابات اشاره كرد و گفت: مدیران دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراكز آموزش عالی مشهد، نخبگان خود را معرفی تا زمینه بهره‌مندی از این ظرفيت در حوزه انتخابات را بیشتر از گذشته فراهم نماییم.

به گزارش آسنا، در نشست صمیمی معاون استاندار و فرماندار مشهد روز گذشته با حضور مدیران دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراكز آموزش عالی مشهد با هدف تبیین اهمیت جایگاه و نقش دانشگاه‌ در انتخابات برگزار شد.

مهندس داوری با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها می توانند نقش موثری در افزایش شور انتخابات داشته باشند، افزود: اهمیت مشارکت مردم در انتخابات همواره مورد توجه نظام جمهوری اسلامی است و انتظار می‌رود همه در تبیین اهمیت این مهم تلاش کنند و اقدامات خود را نیز گزارش دهند.

وی تصریح کرد: هیئت اجرایی انتخابات شهرستان مشهد با تعیین قریب به دو هزار شعبه اخذ رأی در شهرستان مشهد و کلات و بخش های تابعه، زمینه بکارگیری حدود ۴۰۰۰۰ نفر عوامل مجری در امر برگزاری انتخابات را نیز فراهم کرده است.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان مشهد گفت:استفاده از ظرفیت نخبگان علمی، دانشگاهی، حوزوی به عنوان نمایندگان ویژه فرماندار در شعب اخذ رای در دستور کار ستاد انتخابات شهرستان مشهد است.

وی استفاده از ظرفیت دانش آموزان نخبه را به عنوان نمایندگان فرماندار آینده ساز از دیگر ابتکارات ستاد انتخابات شهرستان مشهد عنوان کرد.

معاون استاندار و فرماندار مشهد مقدس توضيح داد: در اين دوره از انتخابات تعداد شعب اخذ رأی ۱۸درصد نسبت به دوره قبل افزايش يافته است و در حقیقت با ارزیابی‌های ادوار گذشته سعی کرده ایم دسترسی مردم به شعب را تسهیل کنیم.

مهندس داوری افزود:با توجه به اعلام آمادگی گسترده اقشار مختلف جهت مشارکت در اجرای انتخابات، عوامل اجرایی شعب اخذ رأی نیز از همان قشر انتخاب شدند.

فرماندار مشهد دعوت مردم به رأی دادن و افزايش مشاركت را امر بسيار مهمی دانست و تأکید کرد: آحاد ملت مسئولیت شناس اند و بدون شک جامعه دانشگاهی بعنوان یکی از مهمترین گروه های مرجع و تاثیرگذار، مورد اعتنای مردم بوده و در افزايش مشاركت در انتخابات تاثیر بسزایی دارد و نظر سنجی های معتبر صورت پذیرفته از بین جامعه هدف نیز بیانگر این مهم است.

ایشان با اشاره به نقش پررنگ و تاثیرگذار اساتيد متعهد در بین جامعه، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون آزاد و نقد منصفانه توسط اهل فن و تشکل‌های دانشگاهی را زمینه ساز فضای بانشاط انتخاباتی در جامعه برشمردند که همه باید کمک کنیم و اجرای آن را سهل و ممکن نماییم.

فرماندار مشهد افزود: جامعه دانشگاهی باید هم در مشارکت و هم در اجرای انتخابات نقش‌آفرینی مؤثر داشته باشد.

ايشان تأكيد كرد: دانشگاهیان ضمن تبیین اهمیت انتخابات در محیط های داخل و بیرون دانشگاه، باید بسیج شوند و زمینه حضور اساتید را بیش تر از قبل مهیا کنند.

معاون استاندار و فرماندار مشهد از آمادگی برگزاری نشست های تبیینی فاخر و نخبگانی با حضور نماینده عالی دولت در استان و سایر مسئولان خبر داد.

وی افزود: آنچه مهم است امروزه نگاه دوست و دشمن به انتخابات پیش روست و مجلسی قوی در گروی انتخاب حداکثری مردم است.

اين مقام عالی دولت تشريح كرد: دشمن تمام قد در مقابل اتقلاب اسلامی ايران ايستاده است و به دنبال بن بست نمایی و ناكارآمدی جمهوری اسلامی است.

در ابتدای این جلسه، معاون سياسی و اجتماعی فرماندار مشهد اظهار داشت: دانشگاهيان به عنوان يك قشر پيشرو و طيف تاثيرگذار در حوزه انتخابات هستند و در طول سال های بعد از انقلاب با همه فراز و فرودها، دانشگاه ها همواره فضای پر شور و نشاطی را در انتخابات رقم زده اند.

مهدی ناصری افزود: در اين دوره از انتخابات، سياست های انتخاباتی نظام مبتنی بر چهار راهبرد مشاركت، سلامت، رقابت و امنيت كه ازسوی رهبر فرزانه انقلاب تعيين شده است و كارگزاران نظام در جهت تحقق آن از هيچ كوششی دريغ نخواهند كرد.

وی گفت: هيچ گونه محدوديتی برای برگزاری كرسی های آزادانديشی در سطح دانشگاه و جامعه نداريم و بايد با مشاركت و نقش‌آفرینی دانشگاهيان گفتمان انتخاباتی درسطح دانشگاه ها شكل بگيرد.

معاون سياسی اجتماعی فرماندار با توضيح اينكه با توجه به مناسبت‌های پیش رو تقویم زمان‌بندی با محوریت مشارکت دانشگاهیان در انتخابات در نظر گرفته شود افزود: با محوریت رؤسای دانشگاه‌ها قرارگاه جهاد تبیین در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شکل گیرد و اقدامات دولت تبیین شود و در صورت نیاز نظرسنجی و نیازسنجی‌های لازم برای حضور پرشکوه دانشگاهیان در انتخابات انجام شود.