رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی و نایب رییس شورای عالی استان ها و سخنگوی شورای شهر

شوراهای شهر و روستا در استان برای افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش می‌کنند

مشهد-آسنا- با نزدیک شدن به زمان انتخابات، شور و شوق انتخاباتی در سراسر کشور، به ویژه در استان خراسان رضوی، افزایش یافته است. در این میان، نقش شوراهای شهر و روستا در افزایش مشارکت حداکثری مردم بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش آسنا، موسی الرضا حاجی بگلو رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی و نایب رییس شورای عالی استان ها و سخنگوی شورای شهر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت فعالیت شوراهای شهر و روستا در افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت:

ما در استان نزدیک به هشت هزار و هشتصد عضو شورای شهر و روستا و قریب به چهار هزار دهیار داریم که طی هشت ماه گذشته به طور مداوم با آنها در حال گفتگو و مذاکره هستیم تا نقش خود را به عنوان سفیران انتخابات ایفا کنند و به افزایش مشارکت در مناطقی که مسئولیت دارند کمک کنند.

وی با اشاره به ارسال روزانه حداقل یک پیامک به دوازده هزار نفر از اعضای شوراها و دهیاران طی چهار ماه اخیر، افزود: هدف از این پیامک‌ها، ارائه اطلاعات و آمار مربوط به انتخابات و همچنین ارائه راهکارهایی برای تشویق و ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات است.

رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی در ادامه با تأکید بر اینکه انتخابات پرشور اولویت اصلی است، گفت: تأیید صلاحیت‌ها و فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها در حال انجام است، اما حضور حداکثری مردم در انتخابات از همه اینها مهم‌تر است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجتناب از ورود زودهنگام به انتخابات، گفت: با این حال، ایشان انتخابات را بسیار مهم قلمداد و آن را یک تکلیف برای همه ما چه به عنوان مسئول و چه به عنوان شهروند دانستند. ما نیز خود را مکلف می‌دانیم که دستورات حضرت آقا را برای نقش‌آفرینی و امیدآفرینی در انتخابات هر چه پررنگ‌تر اجرا کنیم.

رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی در پایان به نقش بنیاد شهری شهرداری مشهد در حوزه انتخابات و مشارکت حداکثری اشاره کرد و گفت: ۱۳ منطقه شهری علاوه بر انجام وظایف روزمره خود، در حال حاضر پای کار مشارکت حداکثری در انتخابات هستند و در ستادهای انتخابات حضور دارند. برخی از مناطق نیز تمام امکانات خود را چه به لحاظ نیروی انسانی و چه به لحاظ امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به ستاد انتخابات اختصاص داده‌اند.

وی در پایان گفت: ما به عنوان سربازان کوچک حضرت آقا چه در حوزه مدیریت شهری و چه در شورای اسلامی شهر و روستا، در کنار دوستان بی‌شماری که در روستاها برای مشارکت حداکثری تلاش می‌کنند، تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حماسی به کار خواهیم گرفت.