مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان

مساجد خراسان آماده میزبانی از زائران اولی و بهار قرآن

مشهد-آسنا- حجت الاسلام احمدنیا، مسئول ستاد دهه تکریم و غبارروبی مساجد خراسان رضوی از برنامه های این دهه خبر داد و گفت: امسال هزار زائر اولی را در مساجد استان میزبانی خواهیم کرد.

به گزارش آسنا، دهه تکریم و غبارروبی مساجد با شعار “مسجد مامور و برقرار” از امروز آغاز شد.

حجت الاسلام امیر حسین احمدنیا، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: آمادگی مساجد برای ماه رمضان هدف از این دهه، آماده سازی مساجد برای ماه مبارک رمضان و ترویج فرهنگ حضور در مسجد است.

برنامه‌های دهه تکریم

غبارروبی و عطر افشانی مساجد، ایراد سخنرانی‌های بصیرتی، تقدیر از فعالان مسجدی، دعوت از اقشار مختلف مردم به مسجد، برگزاری جشن روزه اولی، پویش سفره‌های آسمانی برای ترویج افطاری ساده، اعتکاف دانش‌آموزی و اسکان رایگان زائران در مساجد از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این دهه است.

میزبانی از زائران اولی و بهار قرآن

وی همچنین از آمادگی مساجد برای ماه مبارک رمضان، برگزاری جشن روزه اولی، پویش سفره های آسمانی و اعتکاف دانش آموزی خبر داد.

اسکان رایگان زائران

در طرح اسکان نوروزی، ۵۰ مسجد با ظرفیت ۵ هزار و ۲۰۰ زائر بصورت کاملا رایگان پذیرای زائران امام رضا(ع) خواهند بود.

فعالیت‌های مرکز در انتخابات مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با هدف افزایش مشارکت و رقابت انتخاباتی، از ابتدای آذرماه برنامه‌های متنوعی را در قالب قرارگاه همت حضور اجرا کرده است.

برگزاری کافه گفتگو، جلسات بصیرتی و پویش دعوت

برگزاری ۱۳۸ کافه گفتگو، ۱۸ هزار جلسه بصیرتی در سطح مساجد، پویش دعوت با هدف تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح و بیش از ۷۰۰ جلسه با حضور نامزدهای انتخاباتی در مساجد مشهد از جمله این برنامه‌ها بوده است.

حجت الاسلام احمدنیا در پایان گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ایفا کنند.

علاوه بر این، برنامه همسنگری‌های مسجد در ۱۱ برنامه در شبکه افق و شبکه های سه استان پخش شد، و همین برنامه‌ها برای ۲۰۰ مسجد شاخص ارسال گردید.

مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی قصد دارد گفتمان مسجد و انتخابات را ادامه دهد.