معاون اجرایی ارتش

نقش محوری زنان در ارتش مقتدر و ولایت‌مدار

مشهد-آسنا- معاون اجرایی ارتش در مشهد مقدس گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تلفیق قدرت دفاعی و معنوی، به یک ارتش مقتدر و ولایت‌مدار تبدیل شده که از طرفی موجب هراس دشمنان و از طرف دیگر مورد رضایت و حمایت فرماندهی معظم کل قوا و مردم عزیز قرار گرفته است.

به گزارش آسنا، معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه چهارمین دوره سراسری جشنواره زوج‌های جوان آجا، حفظ نظام جمهوری اسلامی را در شرایط هجمه دشمنان، بالاترین معروف دانست.

محمد محمودی در این مراسم که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تبریک به مناسبت ایام ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، ارتش جمهوری اسلامی ایران را یک ارتش اسلامی مقتدر و ولایت‌مدار خواند و گفت: تلفیق قدرت دفاعی و قدرت معنوی ارتش، موجب هراس دشمنان و رضایت و حمایت فرماندهی معظم کل قوا و مردم عزیز شده است.

وی با اشاره به نقش کارکنان با انگیزه، مؤمن و خستگی‌ناپذیر در ارتش، گفت: قدرت ارتش که منجر به قدرت ملی و اقتدار نظام اسلامی می‌شود، متکی بر برادران رزمنده‌ای است که پایه‌های محکم دینی و مذهبی داشته و در برابر ناملایمات استوار می‌ایستند.

محمودی همچنین به تهاجم گسترده فرهنگی دشمن با هدف سست کردن بنیان‌های اعتقادی ملت ایران اشاره کرد و گفت: کارکنان و خانواده‌های ارتش بیش از دیگران در معرض جنگ سخت و نرم دشمنان قرار دارند.

تأکید بر نقش زن در خانواده

معاون اجرایی ارتش در ادامه به نقش اساسی و محوری زن در خانواده اشاره کرد و گفت: در اسلام خانواده پایه بسیار مهم و سلول اصلی جامعه است و بدون بهره‌مندی از خانواده سالم، بانشاط و سرزنده، امکان پیشرفت به خصوص در حوزه فرهنگی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اینگونه خانواده‌ها بدون حضور زنان مؤمن شکل نمی‌گیرد و استمرار نمی‌یابد، وضعیت اعتقادی و فرهنگی خانواده‌های کارکنان را یکی از مولفه‌های اصلی و تاثیرگذار در توان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست.

محمودی با تأکید بر نقش همسر در نحوه خدمت کارکنان ارتش، گفت: به هر میزان که همدلی در خانواده تقویت شود، روحیه کارکنان نیز تقویت خواهد شد.

انتخابات، بالاترین معروف در شرایط فعلی

معاون اجرایی ارتش در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حماسه ۲۲ بهمن، یازدهم اسفندماه و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را یک حماسه دیگر دانست و گفت: حضرت امام فرمودند حفظ نظام از واجبات است.

وی امر به معروف را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: در موقعیتی با این هجمه دشمنان، تلاش برای حفظ نظام جمهوری اسلامی بالاترین معروف است.

محمودی حضور در پای صندوق‌های رای را یکی از کارهایی دانست که همه می‌توانند برای حفظ نظام انجام دهند و گفت: این کار، اطاعت از امر امام خمینی (ره) است. حضور در این مراسم، جمعی از فرماندهان و مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و زوج‌های جوان آجا را شامل می‌شد.

 

IMG 1881 scaled نقش محوری زنان در ارتش مقتدر و ولایت‌مدار

ترویج فرهنگ ازدواج و تحکیم بنیان خانواده

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی در این افتتاحیه چهارمین دوره سراسری جشنواره زوج‌های جوان آجا، در ابتدای سخنان خود با تبریک ایام ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار، به اهمیت تشکیل زندگی مشترک اشاره کرد و گفت: توفیق در تشکیل زندگی مشترک یکی از بهترین اعمال مطلوب است و به زوج‌های جوان و همچنین آن دسته از زوج‌های دارای فرزند، تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه به تشریح فلسفه ازدواج از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: قرآن مهم‌ترین فلسفه ازدواج را رسیدن به آرامش بیان می‌کند. همچنین در قرآن به ما گفته شده است که یاد خدا یکی از موارد دیگری است که ما را به آرامش می‌رساند. ازدواج در زمره مسائلی است که ما را به آرامش می‌رساند. یعنی قداست ازدواج با قداست یاد خدا هم‌سنگی می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به سه موضوع مهم در زندگی مشترک اشاره کرد و گفت: علم و التزام به فقه زندگی مشترک، علم و التزام به مسائل حقوقی زندگی مشترک، علم و التزام به مسائل اخلاقی است.

وی با تأکید بر ضرورت مطالعه کتاب‌های مربوط به زندگی مشترک و اخلاقیات زوجین، گفت: مسائل فقهی و حقوقی زمان زیادی را نیازمند هستند. گاهی اختلافاتی که بین زوج‌ها به وجود می‌آید، به خاطر جهل بر این موارد بوده و درمان آن افزایش علم و آگاهی از طریق مطالعه است.

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی در پایان به یکی از مهم‌ترین نکات اخلاقی در زندگی مشترک اشاره کرد و گفت: به زبان آوردن محبت نسبت به همسر، یکی از مهم‌ترین نکات اخلاقی در زندگی مشترک است.

گفتن دوستت دارم می‌تواند در زندگی معجزه کند. برخی افراد در بیان محبت و به زبان آوردن آن محتکر هستند. یکی از جلوه‌های هنر در زندگی به زبان آوردن محبت است. کسانی که این هنر را دارند، زندگی بهتری نسبت به کسانی خواهند داشت که از این هنر بی‌بهره هستند.

وی در پایان سخنان خود به الگوی عملی امام خمینی(ره) در زندگی مشترک اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) با به زبان آوردن محبت نسبت به همسر، الگویی برای همه ما هستند. چهارمین دوره سراسری جشنواره زوج‌های جوان ارتش با حضور بیش از ۱۰۰۰ زوج جوان از سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

 

photo9738690450 نقش محوری زنان در ارتش مقتدر و ولایت‌مدار

ارتش در ترویج فرهنگ ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی ایرانی پیشرو است

حجت الاسلام سعید نصیرالاسلامی در این افتتاحیه چهارمین دوره سراسری جشنواره زوج‌های جوان آجا، به برنامه های ارتش در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی پرداخت.

حجت الاسلام سعید نصیر الاسلامی با اشاره به اهمیت ازدواج در اسلام و تأکیدات مقام معظم رهبری بر این موضوع، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سازمان پیشرو در ترویج فرهنگ ازدواج آسان و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین کارکنان خود عمل کرده است.

وی به برخی از برنامه های ارتش در این زمینه اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی، اعطای تسهیلات به زوج های جوان، تجلیل از خانواده های نمونه، و برگزاری جشنواره زوج های جوان از جمله این برنامه ها است.

معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه جشنواره زوج های جوان ارتش از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است، افزود: این جشنواره در راستای تحقق تدابیر فرمانده معظم کل قوا در حوزه تعالی خانواده و با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان، نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین کارکنان و خانواده آنها و مقابله با آسیب های فرهنگی اجتماعی برگزار می شود.

حجت الاسلام نصیر الاسلامی به استقبال گسترده زوج های جوان از این جشنواره اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰۰ زوج در قالب ۸۵ کارگاه آموزشی تحت پوشش برنامه های فرهنگی و آموزشی این جشنواره قرار گرفته اند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این جشنواره در ترویج فرهنگ ازدواج آسان و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین کارکنان ارتش و خانواده های آنها مؤثر باشد.