مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

ویژه‌برنامه سراسری «شهید قدس» همراه با شعرخوانی شاعران

مشهد-آسنا- ویژه‌برنامه سراسری «شهید قدس» همراه با شعرخوانی شاعران استانی همزمان چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش آسنا، ویژه‌برنامه سراسری «شهید قدس» با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و شعرخوانی زهرا محدثی خراسانی، عاطفه سادات موسوی، علیرضا خاکساری و سید حکیم بینش از شاعران استانی همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تسلیت چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی گفت: از ابتکار عمل نهاد قدرشناسی می‌کنم و همچنین از تلاش همکارانم در راستای استمرار اجرای این قبیل برنامه نیز تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اجرای سراسری این برنامه، اظهار کرد: این برنامه به منظور توجه به دیدگاه و اندیشه‌های حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود. به عنوان یک ایرانی مسلمان می‌بایست به اندیشه، محور حرکت و استراتژی فکری سردار دلها توجه کافی و وافی داشته باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از مهمترین منابع برای شناخت اندیشه شهید حاج قاسم سلیمانی وصیتنامه سیاسی الهی ایشان است که در واقع عصاره‌ای از وجود و اندیشه این شهید معزز است. این وصیتنامه‌ای که به قلم سردار دلها و بدون تحریف بیان شده ظرفیت استفاده برای تولید محصولات ادیبانه و فرهنگی را دارد.

وی در ادامه به خوانش فرازی از وصیتنامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «امروز، ایران، قرارگاه حسین بن علی(ع) است» پرداخت و گفت: شخصیتی همچون شهید سلیمانی که دنیا را گشته، رصد کرده و در برابر ظلم ایستاده، معتقد است اگر ایران آسیب ببیند، در کشورهای دیگر همچون عراق و عربستان و … نیز امنیتی فراهم نخواهد شد.

علی اکبر سبزیان اظهار امیدواری کرد بتوانیم ادامه دهنده راه و مسیر این شهید بزرگوار باشیم.

در ادامه شاعران به خوانش اشعار خود پرداختند