مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی خراسان رضوی

کتابخانه از جمله مراکز تاثیرگذار در دستیابی مردم به آرامش است

مشهد-آسنا- آئین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی امام حسن مجتبی(ع) شهرستان مشهد در راستای تکریم ارباب رجوع و افزایش فضاهای کتابخانه ای با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش آسنا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام محمدتقی(ع) گفت: امروز شاهد افتتاح کتابخانه‌ای هستیم که قرار است مرکز اندیشه، فکر و تدبر تمامی نسلهای جامعه باشد.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران و هیات امنای مسجد امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: در سطح کشور مساجدی را داریم که در دل خود کتابخانه‌هایی دارند.

این کتابخانه‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی محل رشد نسلهای مختلف بوده و در جنگ تحمیلی نیز فرزندانی دانا و بصیری تربیت کرده است. در واقع مسجد محلی برای عبادت و افزایش دانایی بوده که در کنار این امر مهم نسلی هوشمند، شجاع، خوش فکر و مدبر نیز تحویل جامعه داده است.

سبزیان تصریح کرد: به عبارت ساده‌تر مساجد همواره پیشتاز تربیت نسلی آگاه بوده است. در همین راستا، کتابخانه‌ای که در جوار مسجد باشد، بدون شک از آن نسلی انقلابی و بصیر برخواهد خاست. مسجد محل رفع کینه، عدالت، دانش افزایی و بصیرت افزایی بوده است؛ لذا باید کمک کنیم تا این کتابخانه نیز با این نگاه رشد کند.

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: تمامی اهالی این منطقه می‌توانند با حضور مستمر در این کتابخانه رونقی افزونتر به این محیط بدهند و روحی تازه در آن بدمند. وی اظهار امیدواری کرد این کتابخانه محلی برای پرورش فرزندان صالح این منطقه باشد.

علی اکبر سبزیان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی مکان سوم، پس از خانه و محل کار است، افزود: کتابخانه از جمله مراکز تاثیرگذار در دستیابی مردم به آرامش است.

در ادامه رسول احمدزاده، عضو هیات امنای مسجد امام حسن مجتبی(ع) گفت: این مسجد در تلاش بوده است تا به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی و تربیتی در مسیر و هدف اصلی خود مبنی بر رشد و تعالی نسل نوجوان و جوان جامعه فعالیت کند. خدا را شاکریم که تا به امروز در این مسیر از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده‌ایم.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا کودکان و نوجوانان با حضور در این کتابخانه همچون مدرسه و دانشگاه، مسجد را نیز تبدیل به مرکزی برای تربیت در حوزه‌های مختلف نمایند. گفتنی است، کتابخانه عمومی مشارکتی امام حسن مجتبی(ع) شهرستان مشهد با مساحت و زیربنای ۳۰۰مترمربع واقع در شهرستان مشهد، امامت ۴۶، نبش چهارراه اول، مسجد امام حسن مجتبی(ع) و با تعدادی بالغ بر ۱۰۰۰ نسخه کتاب در حال ارائه خدمات کتابخانه ای است.