مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی

جلسه هم اندیشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با صدا و سیمای خراسان رضوی با موضوع هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد

مشهد-آسنا- جلسه هم اندیشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با صدا و سیمای خراسان رضوی با موضوع هفته بزرگداشت مقام معلم با حضور سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، محسن نصرپور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، معاونین اداره کل آموزش و پرورش و صدا و سیمای استان، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی و کارگردان و تعدادی از هنرمندان تله فیلم بعدازظهرهای فعال در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

به گزارش آسنا، به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضو سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: امیدوارم جلسه اثربخشی باشد و بتوانیم برای هفته معلم فرمایشات رهبری را پیاده کرده و ارزش واقعی معلم را در جامعه احیا کنیم.

وی به بیان برخی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی در دیدار اخیر ایشان با معلمان و فرهنگیان پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند «اصلاً آموزش‌وپرورش در مدیریّت اداره‌ی کشور چه جایگاهی دارد؟ این را باید اوّل به بعضی بفهمانیم. به نظر بنده، بعضی هنوز قادر نیستند نقش آموزش‌وپرورش را در پیشرفت همه‌جانبه‌ی کشور درک کنند. یک خطای راهبردی در بین برخی از مسئولین در گذشته وجود داشته که خسارت هایی هم وارد آورده، و آن کوچک‌انگاریِ این دستگاه حیاتی است. [برخی مسئولین] قدر و عظمت و ابعاد تأثیر این دستگاه حیاتی را نشناختند، بعضی آن را به صورت یک مزاحم و به صورت یک مجموعه‌ی مصرفی نگاه کردند. اینها را که من عرض میکنم، چون حرف هایی را از خود افراد شنیده‌ام؛ به بنده میگفتند که مثلاً فرض کنید فلان قدر از بودجه‌ی کشور صرف آموزش‌وپرورش میشود. دنباله‌اش چیست؟ دنباله‌اش برون‌سپاری است که حالا من راجع به برون‌سپاری عرض خواهم کرد. یعنی به چشم یک مزاحم به آموزش‌وپرورش نگاه میکردند؛ خب این معلوم است نتیجه‌اش چه میشود.» بنابراین اگر میخواهیم ببینیم ۲۰ سال آینده کشور چه می شود، باید ببینیم اکنون در کلاس های درس چه می گذرد.

وی ادامه داد: شهید رجایی می گفت در همه چیز صرفه جویی کنید جز آموزش و پرورش و در همه چیز صرفه جویی کنید برای آموزش و پرورش و این نشان دهنده اهمیت آموزش و پرورش و کار برای معلم است.

شوشتری افزود: امیدوارم بتوانیم تحول در آموزش و پرورش را با کمک صداوسیما و همه دستگاه ها به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی نزدیک نماییم.

وی گفت: همه ما همیشه نیازمند تذکر و یادآوری در حوزه ارزش تعلیم و تربیت هستیم و آحاد جامعه باید از اتفاقات آموززش و پرورش مطلع شوند و این مسئولیت متوجه رسانه هاست. مردم نیاز گسترده به اطلاع رسانی از طریق رسانه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: امیدواریم این ارتباط قوی بین ما و صداسیما مستحکم تر شود و برای شما که در خط مقدم جهاد تبیین هستید آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.