معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی

خدمت‌رسانی به ۱۲.۵ میلیون زائر نوروزی در خراسان رضوی

مشهد-آسنا- در نوروز امسال، ۱۲.۵ میلیون زائر به استان خراسان رضوی سفر کردند که این رقم نشان‌دهنده افزایش خدمت‌رسانی چهل روزه به زائران در مقایسه با سال‌های گذشته است

به گزارش آسنا، در مراسمی با حضور حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی، از خدمات دست اندرکاران در ستاد اجرایی خدمات سفر و قرارگاه عملیاتی نوروز ۱۴۰۳ تجلیل شد.

خدمتگزاری چهل روزه به زائران

معاون استاندار در این مراسم با اشاره به طولانی بودن دوره خدمت رسانی در نوروز امسال، گفت: “بزرگترین ویژگی این دوره، خدمت رسانی غریب چهل روزه و به عبارتی طولانی‌ترین دوران خدمت بود. طراحی یک دوره ماموریت چهل روزه کار آسانی نیست و از همه دست اندرکارانی که در این مدت به زائران امام رضا (ع) خدمت رسانی کردند، تشکر و قدردانی می کنم.”

میزبانی از ۱۲.۵ میلیون زائر

وی با بیان اینکه در این مدت استان خراسان رضوی میزبان ۱۲ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۳۷۶ زائر از سراسر کشور بود، افزود: “از این تعداد، حدود ۸ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۲۵ زائر در مجموعه‌های اقامتی استان اسکان یافتند.”

نظارت و بازرسی مستمر

حجت الاسلام گنابادی نژاد همچنین از فعالیت مستمر حوزه نظارت و بازرسی در تمام بخش‌ها خبر داد و گفت: “در این ایام هزار و ۱۱۴ نفر از ماموران این حوزه، کنترل و بازرسی را در بخش‌های مختلف عهده دار بودند.”

اقدامات انجام شده برای نوروز ۱۴۰۳

معاون استاندار با اشاره به برخی اقدامات انجام شده برای نوروز ۱۴۰۳، اظهار داشت: “برای اولین بار فراخوان ایده‌پردازی مردمی با عنوان ایده پردازی شوق زیارت داشتیم که سه هزار نفر در آن شرکت کردند. همچنین مجموعه فعالان در حوزه اقامتی زائران با توجه به ماه مبارک رمضان تخفیف ویژه‌ای به زائران ارائه دادند.”

وی افزود: “در دولت سیزدهم مجموعه مصوبات کارگروه ملی زیارت به صورت دائمی شد و امسال با فروش بلیت‌های رفت و برگشت، مشکلاتی که در گذشته در زمینه بازگشت زائران وجود داشت، رفع شد.”

مشکلات و چالش‌ها

حجت الاسلام گنابادی نژاد در ادامه به برخی مشکلات و چالش‌های موجود در زمینه خدمات رسانی به زائران اشاره کرد و گفت: “ترافیک مشهد آزاردهنده است و باید برای حل این مشکل اندیشه بیشتری شود. همچنین در حوزه اطلاع‌رسانی در ایام نوروز با توجه به تعطیلی مطبوعات باید توجه بیشتری شود.”

وی ادامه داد: “در حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی نیز باید بیشتر کار شود و خدمات فرهنگی با حجم این زائر حضور پررنگ تری داشته باشند.”

۹ هزار گزارش مردمی

معاون استاندار در پایان با بیان اینکه امسال ۹ هزار و ۴۷۸ گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۳۷ دریافت شده است، گفت: “بیشتر نارضایتی مردم در حوزه تخلفات، درج قیمت بر روی کالا‌ها و گران‌فروشی بود.”