رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد

سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی مشهد با محوریت کشاورزی

مشهد-آسنا- سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان مشهد مقدس امروز با حضور جناب آقای قارزی، مدیرکل جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، در محل سالن جلسات شماره دو شورای اسلامی شهر برگزار شد.

به گزارش آسنا، سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان مشهد مقدس امروز با حضور جناب آقای قارزی، مدیرکل جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، در محل سالن جلسات شماره دو شورای اسلامی شهر برگزار شد. در این جلسه، موضوعات مختلفی در حوزه کشاورزی شهرستان مشهد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: شناسایی ظرفیت‌های کشاورزی مشهد در سال ۱۴۰۳: در این بخش، به بررسی پتانسیل‌های کشاورزی شهرستان مشهد در سال جاری پرداخته شد.

سند آموزش کشاورزی: سند آموزش کشاورزی با هدف ارتقای سطح کیفی کشاورزان تا سال ۱۴۰۴ به تصویب رسید. کاشت گیاهان دارویی: زمینه‌های لازم برای کاشت گیاهان دارویی در سطح شهرستان مشهد شناسایی و بررسی شد.

ایجاد بانک اطلاعاتی کشاورزی: مقرر شد بانک اطلاعاتی کاملی از دارایی‌های کشاورزی مانند متراژ زمین، تجهیزات کشاورزی و … تهیه شود. حمایت از استفاده از پنل‌های خورشیدی: بسته‌های تشویقی برای ترغیب کشاورزان به استفاده از پنل‌های خورشیدی در نظر گرفته خواهد شد.

افزایش کاشت گندم و جو: برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش سطح زیر کشت و برداشت گندم و جو در زمین‌های دیم و آبی انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد، جناب آقای سیدابراهیم علیزاده، در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی موجود در شهرستان، خواستار اختصاص و راه‌اندازی شبکه دیجیتال تلویزیونی از سوی شبکه استانی برای کشاورزان شد.

ایشان این اقدام را در راستای انجام رسالت رسانه‌ای آموزش و ترویج نحوه کاشت و برداشت، ارتقای سطح کیفی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در مهندسی کشاورزی ضروری دانستند.

همچنین در این جلسه بر فعال‌سازی تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی برای پیگیری مطالبات خود و ایجاد ارتباط با ارگان‌های ذیربط جهت توسعه بخش کشاورزی تأکید شد. امید است با اجرای مصوبات این جلسه، شاهد رونق و توسعه هرچه بیشتر بخش کشاورزی در شهرستان مشهد مقدس باشیم.