فرماندار مشهد

مشهد رکوردشکنی در زائرپذیری نوروز و رمضان را تجربه کرد

مشهد-آسنا- فرماندار مشهد، در مراسم شکرگزاری خدمت قرارگاه عملیاتی ارائه خدمات به زائران، ضمن قدردانی از استاندار، معاونان ایشان، شهردار مشهد و همه خادمان زائران، از ارائه خدمات بی‌سابقه به زائران در نوروز و رمضان سال 1401 خبر داد.

به گزارش آسنا، محسن داوری، فرماندار مشهد، در مراسم شکرگزاری خدمت قرارگاه عملیاتی ارائه خدمات به زائران، ضمن قدردانی از استاندار، معاونان ایشان، شهردار مشهد و همه خادمان زائران، از ارائه خدمات بی‌سابقه به زائران در نوروز و رمضان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گفته داوری، راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی خدمات به زائر از سال ۱۴۰۰ در مشهد، نقطه عطفی در خدمت‌رسانی به زائران بوده است. این قرارگاه که در گذشته به صورت ستاد و مقطعی فعالیت می‌کرد، از سال ۱۴۰۰ به صورت دائمی فعال شده و در ایام پیک زائرین خدمات ارائه می‌دهد. ارائه خدمات در حوزه‌های اقامت، رفاه و فرهنگی از جمله مهمترین وظایف این قرارگاه است.

داوری با اشاره به تجارب ارزشمند کسب شده در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: “امروز افتخار داریم ما به خدمت زائران می‌رسیم تا زائران هر چه تمام‌تر از فیوضات زیارت بهره ببرند.”

سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های گسترده انجام شده برای نوروز و رمضان ۱۴۰۱، از مشهد به عنوان پرمیزبانی‌ترین شهر ایران در این ایام یاد کرد.

موسوی با بیان اینکه در این ایام ۱۹۲ جلسه ستاد خدمات سفر، ۴ جلسه ستاد اجرایی و ۷۰ جلسه کمیته تخصصی برگزار شده است، از برنامه‌ریزی برای اسکان ۴ هزار و ۹۶۲ نقطه با ۶۷۰ هزار نفر شب خبر داد.

به گفته وی، استان خراسان رضوی با کسب رتبه اول در اسکان زائران در سطح کشور، افتخار بزرگی را کسب کرد. همچنین بیش از ۵۹ غرفه صنایع دستی در ۱۸ شهرستان استان دایر بود که ۴۰۰ هزار نفر از این غرفه‌ها بازدید کردند.

 

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد نیز در این مراسم از اقدامات شهرداری برای استقبال از بهار و نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

قلندر با اشاره به تشکیل کمیته استقبال از بهار و تعریف ۲۳۰ ردیف خدمتی در ۶ حوزه برای شهرداری، گفت: “یکی از این حوزه‌ها حمل و نقل، پارکینگ و ترافیک است. تمام پارکینگ‌های سطح شهر برای این ایام به‌روزرسانی و آماده شد. در محدوده پیرامونی حرم حدود ۳ هزار جای پارک ثابت وجود دارد که در ایام نوروز ۶ هزار جای پارک موقت نیز فراهم شد.”

وی همچنین از بهره‌برداری از پارکینگ طبقاتی ۱۵۰۰ واحدی میدان شهدا در خیابان توحید تا پایان بهار و برای فصل تابستان خبر داد. این خبر نشان‌دهنده تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای است که برای ارائه خدمات بهتر به زائران در مشهد انجام شده است. راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی خدمات به زائر و اقدامات شهرداری در زمینه اسکان، حمل و نقل و رفاه زائران، نویدبخش تجربه‌ای معنوی و خاطره‌انگیز برای زائران بارگاه منور امام رضا (ع) در سال‌های آینده خواهد بود.