مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی

چهاردهمین نمایشگاه تخصصی کیف و کفش، محصولات پوست و چرم، ماشین‌آلات و مواد اولیه در مشهد مقدس افتتاح شد

مشهد-آسنا- با حضور «محمدکاظم طارق»، شهردار شهر مزار شریف کشور افغانستان «امیر رجبی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، «جعفر فرشچی طوسی» مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی؛ امروز سه شنبه ۲۸ آذرماه ،چهاردهمین نمایشگاه تخصصی کیف و کفش، محصولات پوست و چرم، ماشین‌آلات و مواد اولیه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به فعالیت نمود.

به گزارش آسنا ؛« جعفر فرشچی طوسی» در افتتاح این نمایشگاه‌ با اشاره به ظرفیت‌های بازار کیف و کفش در استان اظهار کرد: در خراسان رضوی بیش از ۲۰۰۰ واحد تولیدی در این حوزه داریم که در رسته‌های بچه‌گانه، زنانه و مردانه‌های دست‌دوز مشغول به فعالیت هستند؛ صنعت کیف و کفش از پتاسنیل بسیار بالایی در استان نسبت به کشور برخوردار است.

 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد : در طول سال در استان خراسان رضوی بیش از ۲۰ میلیون کفش تولید می‌شود و این تولیدات به کشورهایی نظیر عراق، پاکستان، افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود، لذا مشهد از قطب‌های مهم تولید کفش در کشور است.

 

فرشچی ، سطح فناوری تولید کفش در خراسان رضوی را بالا دانست و ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی تا کنون خدماتی را در قالب آموزش‌های مختلف، تشکیل خوشه‌های صنعتی و تولید کفش به صنعتگران ارائه داده است و به صنعت کیف و کفش که اشتغالزایی زیادی نیز دارد توجه ویژه کرده است.

 

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ، افزود: ممنوعیت واردات کفش به کشور نیز به توسعه این صنعت با وجود ظرفیت‌های ویژه استان کمک شایانی به رشد تولید کرده است و صنعتگران باید از این فرصت برای رقابتی کردن صنایع خود در کشور بهره جویند تا ضمن برندسازی و تقویت تولیدات خود، بازارهای مناسب برای عرضه محصولاتشان در ایران و دنیا بیابند.

 

وی با مهم خواندن توجه به فروش و خدمات پس از فروش در صنعت کفش افزود: آموزش های مختلف در حوزه های برندسازی، مدل سازی و طراحی در قالب خوشه صنعتی کیف و کفش خراسان رضوی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت شهرکهای صنعتی استان به صنعتگران ارائه می شود و برای این کار، مرکز طراحی در جهت توسعه این خوشه صنعتی در استان راه اندازی خواهد شد.

 

فرشچی طوسی در انتها با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کیف و کفش در مشهد خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌ها همواره در حوزه کیف و کفش، پل ارتباطی مهمی بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان داشته‌اند؛ چراکه ارتباطی بدون واسطه را برقرار می‌کنند که این مقوله یکی از روش‌های خوبِ فروش، برای عمده‌فروشان، خرده‌فروشان و برای تولیدکنندگان، برای رشد تولید و توسعه محصولات در نمایشگاه بین المللی صنعت کیف ، کفش و فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردها، ظرفیت ها و توانمندیهای کارخانه ها، شرکت ها و کارگاه های خراسان رضوی و ایران محسوب می شود.

 

شرکت کنندگان در نمایشگاه صنعت کیف و کفش مشهد، محصولات خود را در زمینه های چرم، مواد شیمیایی، ماشین آلات چرمسازی و شیمیایی، رنگ، انواع کفش، کفی و زیره، گرانول، یراق آلات کیف و کفش، انواع ورق های فوم و مواد اولیه کیف و کفش تا ۱ دی ماه ۱۴۰۲ به نمایش می‌گذارند.